۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 562692

کرج- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه وضعیت محیط زیستی این استان نامناسب است گفت: استان ما با انواع چالش های زیست محیطی مواجه است و اعتقاد داریم زمان آن رسیده است که شهروندان نسبت به تغییر رفتار خود نسبت به محیط زیست اقدام کنند.

وضعیت محیط زیستی البرز نامناسب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین فردین حکیمی افزود: تغییر رفتار زیست محیطی مردم را می توان با ابزارهای مختلف از جمله زبان هنر و به تصویر کشیدن چالشها تبیین و حساسیت ها و مسئولیت پذیری آنها را نسبت به این مهم بیشتر کرد.

وی تصریح کرد: در هفته جاری شاهد برگزاری دو رویداد مهم هنری و محیط زیستی در استان البرز هستیم چرا که جشنواره فیلم سبز از ۱۹ شهریور الی ۲۴ شهریور در بوستان چمران و غرفه های محیط زیستی در هشتمین نمایشگاه کتاب البرز در حال برگزاری است وبه طور قطع این مجموع تلاش های فرهنگی می تواند نگاه و توجه عموم را به موضوع محیط زیست و چالش های مرتبط با آن دوچندان کند.

وی در ادامه گفت: اگر مردم توجه بیشتری به ارتقا دانسته های خود به خصوص کتابخوانی داشته باشند و بر اطلاعات زیست محیطی خود بیافزایند مسئولیت پذیری آنها بیشتر خواهد شد و همکاری بیشتری با نهادهای دولتی در جهت حفظ وصیانت از محیط زیست خواهند داشت.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز به نقش رسانه ها نیز اشاره کرد وگفت: اگر رسانه ها و اصحاب هنر چالش های زیست محیطی البرز را انعکاس داده و به تصویر بکشند قطعا میزان مسئولیت پذیری مردم به این مهم بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها