به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، استعمال مواد مخدر سالانه جان بیش از ۷۱ هزار نفر را در این کشور می‌گیرد.

مرگ بیش از ۷۱ هزار آمریکایی در اثر سوء مصرف مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین، کارشناسان بهداشتی آمریکا می‌گویند: مرگ‌ومیر در اثر استفاده از هروئین از سال ۲۰۰۲ تا پایان ۲۰۱۶ با افزایش ۵۳۳ درصدی روبرو بوده است.

آمار و ارقام نشان می‌دهد؛ مصرف‌کنندگان مخدر هروئین در ایالات متحده از ۴۰۴ هزار نفر در سال ۲۰۰۲ به ۹۴۸ هزار نفر تا پایان سال ۲۰۱۶ رسیده است.

بر اساس آخرین آمار دولتی، تعداد مصرف‌کنندگان این مخدر با ۱۳۳ درصد افزایش روبرو بوده است؛ از طرف دیگر تعداد افرادی که در اثر این ماده مخدر اوردوز کرده‌اند، از ۲۰۸۹ نفر در سال ۲۰۰۲ به ۱۳ هزار و ۲۱۹ نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده است که در واقع چنین افزایشی برابر با یک روند صعودی ۵۳۳ درصدی است.

گزارش‌های جدید می‌گوید؛ «در سال ۲۰۱۶، ۱۲ میلیون آمریکایی مرتباً مواد مخدر استفاده کرده‌اند و از این تعداد ۸ درصد افراد مخدر هروئین استعمال کرده‌اند».

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده آمریکا مصرف بیش از حد مواد مخدر عامل اصلی مرگ مردم در کشور آمریکا است.

به گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، مواد مخدر در این کشور بیش از جنگ ویتنام قربانی گرفته است؛ در این جنگ ۵۸ هزار نیروی آمریکایی تلف شده‌اند اما استعمال مواد مخدر سالانه جان بیش از ۷۱ هزار نفر را می‌گیرد.

این وزارتخانه با تأکید بر این موضوع که بسیاری از حوادث اتومبیلی و شمار زیادی از درگیری‌های خیابانی در اثر استعمال مواد مخدر رخ می‌دهد، در پایان گفت: «وقتی به سادگی انواع مخدر در دسترس مردم قرار دارد و هر فردی با هر سن و سالی توان تهیه آن را دارد، آمار بالای مرگ‌ومیر در اثر استفاده از مواد مخدر جای تعجب ندارد».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها