کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، آمار ۷۰ هزار نفری اعتیاد در استان را تکان دهنده دانست و بر لزوم توجه به جوانان به ویژه جوانان مرزی استان تاکید کرد.

آمار۷۰ هزار نفری اعتیاد درکرمانشاه تکان‌دهنده است

به گزارش قدس آنلاین، شهاب نادری امروز شنبه در همایش مسئولیت اجتماعی کرمانشاه که امروز شنبه با حضور رئیس بهزیستی کشور و برخی مسئولین استان در محل  سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی استان کرمانشاه گفت: امروز آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی با حرف و شعار درست نمی شود بلکه در این راستا نیازمند عمل هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به آسیب هایی از جمله طلاق، خودکشی و ... افزود: آمار ۷۰ هزار معتاد در استان کرمانشاه اگرچه شاید آمار دقیقی نباشد، اما بسیار تکان دهنده است.

وی با بیان اینکه مسئولینی که برای رفع مشکلات شهامت نداشته باشند گناهکار هستند، خاطر نشان کرد: در استان ما کاغذبازی، بروکراس بازی، فرار از سرمایه گذاری، بلایی سر جوانان ما آورده که آنها را به پیوستن به گروهک هایی همچون داعش سوق داده است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس تصریح کرد: وضعیت استان با این شرایط بدتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بی توجهی به جوانان استانهای غیر مرزی آسیب اجتماعی به وجود می آورد، اما این بی توجهی به جوانان نقطه صفر مرزی مشکلات امنیتی به وجود خواهد آورد.

نادری اظهار داشت: مشکل بیکاری جوانان در استانهای مرزی سبب می شود آنها به طرف گروهک های تروریستی از جمله داعش سوق داده شوند.

وی اذعان داشت: در بین دولتمردان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات دوران جنگ تحمیلی استان کرمانشاه وجود ندارد.

نادری ادامه داد: بی تدبیری برخی مسئولین سبب شده که استان به جای پیشرفت روز به روز پسرفت داشته باشد و با این وضعیت به درجه بحران اجتماعی نزدیک می شویم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: در استانی مانند تهران ۶.۶ درصد از افرایش درآمدها از مردم مالیات می گیرند و این در صورتی است که این رقم در استان کرمانشاه با این آمار بالای بیکاری ۲۷.۷ درصد است و باید به این موضوع توجه ویژه بشود.

منبع: مهر

برچسب‌ها