بجنورد- ساخت کتابخانه مرکزی بجنورد از مصوبات دور نخست سفرهای استانی دولت نهم بود که در سال ۱۳۸۵ آغاز شد این کتابخانه شامل فضای آموزشی، اداری، قرائت خانه، سالن مطالعه، فضای خدمات پشتیبانی، بخش مخزن و مرجع و کارگاه مرمت کتاب بوده که در زیربنای ۴ هزار و ۲۵ مترمربع در چهار طبقه در دست ساخت است.

باز هم خلف وعده در افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد

قدس آنلاین: گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی: ۱۱سال است که مردم بجنورد چشم انتظار افتتاح و بهره برداری کتابخانه مرکزی شهرستان هستند اما متاسفانه در این مدت هر مسئولی تنها وعده داده و خبری از تحقق نبوده که نبوده.

در این مدت هر ساله تاریخ های متعددی همچون پایان سال۹۲،هفته دولت یا دهه فجر، نیمه دوم  سال ۹۵، اواخر خرداد، مرداد و شهریور ۹۶ برای بهره برداری از این پروژه توسط مسئولان عنوان شد که هنوز هیچ کدام از این تاریخ ها به وقوع نپیوسته است و این پروژه همچنان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در جا می زند.

مهر ۹۶ نیز آخرین وعده ای که مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست با مدیر کل کتابخانه های خراسان شمالی برای افتتاح این پروژه اعلام کرد و گفت:کارهای عمرانی این کتابخانه به اتمام رسیده و تمام تجهیزات این کتابخانه خریداری شده و تا مهر ماه سال جاری به بهره بردای می رسد.

اینکه چه شد و چه کسی به تعهد خود عمل نکرده نمی دانیم، فقط این را خوب می دانیم که نداشتن یک کتابخانه مجهز و بزرگ اصلا در شان استان خراسان شمالی نیست.

استان خراسان شمالی درزمینهٔ سرانه فضای کتابخانه‌ای دارای جایگاه مناسبی نیست و این در حالی است که تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند میزان سرانه فضای کتابخانه‌های استان را به‌طور چشمگیری ارتقا دهد.

برچسب‌ها