کرج- مراسم تودیع و معارفه شهردار کرج در حالی با حضور جمعی از مسئولان استانی وشهری برگزار شد که ضمن تقدیر از عملکرد شهردار قبلی بر به سرانجام رسیدن وتسریع در احداث پروژه های مهم عمران شهری از جمله بزرگراه شمالی و مترو تاکید شد.

روند احداث پروژه های مهم عمرانی شهر کرج تسریع شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین دراین مراسم که عصر یکشنبه به میزبانی تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی باتاکید براینکه اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری باید با اتحاد انسجام لازم پیگیر مطالبات وخواسته های شهروندان باشند گفت: تلاش های صورت گرفته در عمران شهر کرج در زمان شهردار قبلی به شکل چشمگیری رقم خورد ومی توان از آن به عنوان یک انقلاب یاد کرد.

محمدجواد کولیوند افزود: درحوزه بهداشت ودرمان شهرداری کرج با چشم پوشی از عوارض قانونی خود سهمی ویژه در توسعه زیرساخت های درمانی شهر کرج داشت که نباید آن را از یاد برد.

نماینده مردم کرج در خانه ملت با اشاره به اجرایی شدن پروژه مهم ترافیکی تقاطع حصارک تصریح کرد: بزرگراه شمالی پروژه‌ای بزرگ در کلان‌شهر کرج محسوب می‌شود چراکه کنترل بار ترافیکی شهر را به همراه خواهد داشت لذا مدیریت شهری جدید باید آن را به شکل جدی مورد توجه قرار دهد.

رئیس شورای شهر کرج در این مراسم با بیان اینکه ارتقا خدمات مدیریت شهری کرج در دستور کار شورای شهر و شهردار جدید قرار دارد گفت: امیدواریم بتوانیم از توان ۱۰۰ درصدی خود در راستای تحقق این مهم بهره گیریم.

محمد نبیونی ضمن قدردانی از استاندار البرز به‌موجب بیان دغدغه خود در خصوص مسائل شهری، تصریح کرد: باید با همدلی و همکاری همگانی شاهد شهری انسان‌محور با کمترین دغدغه و بیشترین کارایی باشیم.

رییس اسبق شورای شهر کرج هم با اشاره به تعیین تکلیف مترو به عنوان یکی از پروژه های مهم کلانشهر کرج گفت: در کنار این مهم موضوع بافت های فرسوده و ساماندهی آن نیز باید موردتوجه واقع شود و اعضای شورای چهارم این آمادگی را دارند تا تجارب خود را در اختیار اعضای جدید پارلمان شهری قرار دهند.

شهردار اسبق کرج دیگر سخنران این مراسم بود و با اشاره ای گذرا به اهم اقدامات صورت گرفته در دوران حضورش در مسند شهرداری کرج گفت: در حالی که دولت پروژه‌های زیر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی خود را از دستور کار خارج کرد که امروز علی‌رغم تمام مشکلات بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه را تحویل داده‌ایم.

علی ترکاشوند افزود: یکی از دلایل پیشرفت کار ما همکاری و اتحاد بین اعضای شورای شهر کرج و شهرداری بودو در سایه همین تعامل و همکاری کارها به جلو رفت.

وی بابیان اینکه برای اولین بار اطلس فرهنگی شهر کرج تهیه و تدوین شد گفت: درصد رشد بودجه مصوب سال جاری نسبت به  سال ۹۲ حدود ۱۲۲ درصد و بودجه عمرانی سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ رشد ۱۲۴ درصدی را شاهد بوده است واین نشان میدهد موضوع عمران شهری همواره با سیری صعودی به شکل جدی مورد توجه بوده است.

صحبت های شهردار جدید کرج پایان بخش این مراسم بود. اصغر نصیری با بیان اینکه کرج دیگر آن شهر ییلاقی با رودخانه های پرآب و باغ های سرسبز نیست و دچار توسعه ناموزون شده است‌ گفت: مردم انگیزه کافی برای همراهی با مدیران شهری را ندارند و باید دلایل آن را شناسایی کرد که این مهم نیازمند برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت است.

نصیری افزود: رفع مشکلات شهری در بخش‌های مختلف به همکاری همگانی و بین دستگاهی نیاز دارد در عین حال مباحث مهم از جمله چالش های فرهنگی و اجتماعی مردم را به شدت آزار می دهد که باید در اولویت اقدامات شهرداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: مردم به‌اندازه کافی شعار شنیده اند و اکنون زمان عمل فرارسیده است براین اساس برنامه‌های تخصصی خود را به شورای شهر کرج ارائه کرده‌ام.

نصیری با بیان اینکه احداث بزرگراه‌ها به تنهایی جوابگوی ترافیک شهری نیست و نباید به حمل‌ونقل به شکل سنتی نگاه کرد گفت: بدون شک حمل‌ونقل هوشمند بستر برون‌رفت از مشکلات را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها