یزد- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد از تحقق ۱۰۴ درصدی درآمد های عمومی استان در چهار ساله دولت یازدهم خبر داد .

۹۵ درصد درآمدهای استان یزد از محل مالیات تامین می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی نمازی اظهار داشت : ۹۵ درصد درآمدهای استان از محل مالیات تامین می شود که  بخش قابل توجه آن را واحدهای بزرگ معدنی و صنعتی پرداخت می کنند. و سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال درآمد از بخش های مختلف استان یزد وصول شد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از مالیات های دریافتی در بخش های زیربنایی، توسعه و عمران شهری هزینه می شود افزود: درآمد های مالیاتی استان، معادل منابع و اعتبارات دولتی و گاهی بیش از اعتبارات عمرانی استان است.

نمازی تصریح کرد: سال گذشته از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده استان، بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال به شهرداری یزد پرداخت شد و بخشی از فعالیت های عمرانی، بهسازی و فضاسازی شهری در استان از محل همین اعتبارات اجرا شده و در زمینه وصول مالیات باید طوری عمل و فرهنگ سازی کنیم که مردم نتیجه پرداختی های خود به دولت را از محل عوارض و مالیات مشاهده کنند و نسبت به آن ترغیب و تشویق شوند.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد همچنین جذب ۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در چهار سال گذشته عنوان کرد و گفت: سرمایه گذارانی از انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی، هند، اتریش، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این استان اعلام و یا اقدام به سرمایه گذاری کرده اند.

نمازی گفت: جذب، هدایت و سرمایه گذاری های استان بر اساس نیاز، نگاه به اشتغال، توجه به مسایل زیست محیطی و دانش فنی می باشد و این سیاست همچنان دنبال خواهد شد.

وی راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در سال گذشته را یادآور شد و گفت: در زمینه سرمایه گذاری، تاکنون کارهای بزرگ زیربنایی انجام شده ؛ اما معتقدیم در ابتدای راه هستیم و اقدامات انجام شده آینده نوید بخشی را پیش روی این حوزه قرار داده است.

نمازی از حضور دو گروه سرمایه گذاری خارجی برای تولید برق در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سرمایه گذاران دو واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هر کدام ۱۰ مگاوات برق را احداث خواهند کرد.

وی اعتماد بالای مردم ایران و حتی جهان به یزدی ها، وجود ظرفیت های اقتصادی مناسب، توانمندی و وجود نیروی انسانی متخصص و ماهر در استان را خوب و به عنوان پتانسیل ارزنده برای رونق اقتصادی و سرمایه گذاری ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: با همفکری ، تقویت هم‌افزایی مسئولان و مدیریت مناسب، استان یزد در آینده در جایگاه بهتر و ویژه ای در  سطح کشور قرار گیرد.

نمازی ارتقای جایگاه اداره کل و کسب مقام های برتر در بخش های مختلف اقتصادی را از دیگر دستاوردها و موفقیت ها ذکر کرد و افزود: باید در زمینه استفاده از امکانات ، توانمندی ها، ظرفیت ها و منابع استان، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و سرمایه گذاری تلاش بیشتری انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین دریافت و بازبینی گزارش‌های بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان، یزد را در زمره سه استان برتر کشور به لحاظ مدیریت بدهی‌های دولت قرار داده است.

این مسئول موفقیت در استقرار کامل نظام حسابداری بخش عمومی(تعهدی)، حسابرسی نهادهای عمومی غیردولتی، کسب مقام اول کشوری در زمینه خزانه داری، ساماندهی حساب های دولتی و مسدود کردن حساب های مازاد، ساماندهی اموال دولتی اعم از منقول و غیر منقول، جذب سرمایه گذاری خارجی و نظارت بر طرح های سرمایه گذاری، رفع مشکلات مالی و ساماندهی کالاهای غیرمصرفی دستگاههای دولتی، شناسایی فرصت های سرمایه گذاری  و راه اندازی ۱۲ سامانه مالی و اقتصادی را از جمله دیگر موفقیت ها و دستاوردهای اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در دولت یازدهم اعلام کرد.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: چهار سال گذشته، دوران نشاط، تحرک و پویایی بخش های اقتصادی ، مالی و سرمایه گذاری استان به لحاظ عملکرد، فعالیت های اجرایی و مدیریتی بود  و اقدامات خوب و اثر بخشی در این مدت انجام شد.

وی در پایان نقش رسانه ها را در پیشرفت و پویایی استان مهم و راهگشای توسعه استان خواند و خواستار مطالبه گری آنها از مسئولان اجرایی شد و افزود: رسانه ها به عنوان سیستم نظارتی بر عملکرد دستگاههای باید نقش خود را در این زمینه  ها به خوبی ایفاء کنند و مطالبه گری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها