گچساران- تودیع و معارفه شهردار گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

شهردار گچساران تودیع و معارفه شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، روز پنجشنبه جلسه شورای اداری گچساران در فرمانداری با حضور نماینده گچساران و باشت ، فرماندار گچساران ، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی  و طیف های مختلف سیاسی و نظامی با محوریت تودیع شهردار سابق اردلان زینال زاده و معارفه  مسعود ظفری شهردار گچساران برگزار شد .

در این جلسه  غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران و باشت گفت: در 4 سال گذشته مدیریت سنگینی از کار در شهرستان دوگنبدان داشتیم ، در دوره های قبل که خدمت آقای قاضی فر سوال کردم که اعتبارات شهرداری چقدر است عددی را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد .

وی افزود : فرسودگی بیش از حد شهر و نبود مدیریت جامع منابع و اجرای برنامه های شهری و نبود یک افق خوب برای آینده ی شهر دوگنبدان در شاخص های سرانه ای معضلی بود .

تاج گردون با اشاره به سلایق مختلف در گچساران ، بیان کرد: خوشبختانه عقیده ها و سلایق مختلفی در شهر دوگنبدان وجود دارد که مدیریت این سلایق ، برای امور شهر مدیریت بالایی نیاز دارد، خوشحالم از اینکه تمامی سختی ها و تمامی افراد در شهر توانستند با هم کار بکنند و شهر ی نسبتا مطلوب داریم.

تاج گردون افزود: شورای محترم دوره ی چهارم که من همیشه گفته ام باید از آنها تشکر کرد که خیلی خوب کار کرده اند.

وی تصریح کرد: امروز عدد 60 میلیارد تومان در مقایسه  با عدد یک میلیارد تومان عدد قابل توجهی است و قابل مقایسه نیست .

وی با اشاره به مقیاس کارها در دوگنبدان بیان داشت: مقیاس کارها تغییر کرده است تخریب 8 یا7 باب منزل در بافت فرسوده تغییر کرده است و به 100 یا 200 باب رسیده است ، بازسازی یک صد ساختمان به یک هزار ساختمان تغییر کرده است ، وقتی این تغییرات را نگاه می کنیم می بینیم که در این شهر نمی شود براحتی کار بزرگ با مقیاس بزرگ کار کرد سینه ی بزرگی ، تدبیر و مدیریت نیاز دارد.

پژمان نیک اقبالی

در ادامه پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضهار داشت: ما در جلسه تودیع و معرفه شهردار چرام و دهدشت در چند روز گذشته مواردی را عرض کردیم که رسانه ای هم شد و دیگر به آن مطالب نمی پردازیم .

پژمان نیک‌اقبالی افزود: جامعه ایران به سمت شهر نشینی پیش می رود که در صد شهر نشینی در کشور در حال افزایش است و در استان کهگیلویه و بویراحمد آمار همین را نشان می دهد.

وی بیان داشت: ما در این دولت حدود 52 درصد جمعیت شهری داشتیم و 48 درصد جمعیت روستایی داشتیم و اکنون 54 درصد شهری و 46درصد جمعیت روستایی داریم و حال که در شرایطی هستیم که عمدتا روستاییان ما به سمت شهر می روند ، دولت هم روی این نکته حساسیت زیادی دارد و این یعنی اینکه ما در یک روستا آب و برق و گاز و زیر ساخت ها را آماده کرده ایم ولی هنوز مهاجرت از روستا به شهر وجود دارد و شاید دلیلش اشتغال در روستاها باشد.

پژمان نیک‌اقبالی با اشاره به وضعیت ویژه گچساران گفت: در گچساران وضعیت ویژه تر است حدود 80 درصد جمعیت شهری است و این نشان دهنده این است که در جایی دیگر باید به بحث مسائل شهری و شهر نشینی بپردازیم.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیاد داشت: در  سال 92 کل بودجه اعتباری ما در 17 شهر استان 53 میلیارد و 800 میلیون تومان بود و در سال 96 به 193 میلیارد تومان رسیده است که حدود 256 درصد رشد داشتیم.

مسعود ظفری و اردلان زینال زاده

در پایان جلسه شورای اداری، مسعود ظفری شهردار جدید گچساران  با بیان اینکه خوشحالم که افتخار خدمت به مردم شریف دوگنبدان نصیب من شده است، اظهار کرد: به طورکلی اگر قصد ماندگاری داشته باشیم و با فراز و فرودهای تاریخ از بین نرویم باید همیشه ماندگار باشیم و این ماندگاری  در گرو خدمت به مردم است.

وی افزود: اگر نگاه ما معطوف به خدمت‎‌رسانی باشد ماندگاری ما نیز تضمین است و اگر قصد داشته باشیم برای همیشه در حافظه تاریخ و ذهن پاک مردم ماندنی باشیم باید خدمت کرده و خادمی راستین باشیم.

شهردار دوگنبدان گفت: اینجانب در طول تصدی مدیریت شهرداری با تشکیل اتاق فکر از تمامی اقوام و اقشار مختلف بهره‌های لازم را خواهم برد به طور کلی سیاست‌های که سرلوحه کار قرار خواهد داشت عبارتند از قانون‌مندی، تعامل و رضایت‌مندی که نتیجه آن دوگنبدانی مشارکت‌جو و شهری پر از امید می‌شود.

ظفری افزود: تلاش من و همکاران در شهرداری این است که این مسئولیت را به نحو صحیح به انجام رسانده و رویکردی پیش‌روی ما به جای مدیریت سنتی، حکمروایی خوب شهری که همان اداره مردمی شهر است.

وی  آموزش شهروندان و آموزش مدیران و کارکنان ادارات خدمات‌رسان را از دیگر برنامه‌های آتی خود عنوان کرد و گفت:  در سیستم مدیریتی شهروندمدار شهروندان باید از آموزش‌های لازم برخوردار باشند.

ظفری با اشاره به درامدهای پایدار شهرداری‌ها عنوان کرد: در این خصوص امروزه شهرداری‌های موفق شهرداری‌های هستند که به سمت درآمدهای پایدار می‌روند که در این خصوص برنامه‌های خاصی داریم.

برچسب‌ها