ایلام- ‌ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آبروی استان ایلام در گرو همایش بزرگ اربعین حسینی است.

آبروی ایلام در گرو همایش بزرگ اربعین است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی شهرداری ایلام، حجت الاسلام والمسلین محمدنقی لطفی در دیدار شهردار جدید ایلام و اعضای شورای پنجم شهر ایلام با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان می بایست برنامه ای منظم و دقیق توسط شهرداری تنظیم شود، اظهارداشت: شهرداری بایستی در ساخت و سازهای شهری معماری اسلامی-ایرانی را مد نظر خود قرار داده و در ساخت المان های شهری این مهم را فراموش نکند.

وی با اشاره به اینکه آبروی استان ایلام در گرو همایش بزرگ اربعین است، افزود: معابر و ورودی های شهر ایلام در این ایام بایستی تمیز و زیبا باشند و همچنین موکب های شهر تقویت گردند.

رییس شورای اسلامی شهر ایلام نیز در این دیدار گفت: مجموعه شهرداری و شورا برای ادامه راه و خدمت هرچه بهتر به شهروندان، نیازمند رهنمودهای ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان هستد.

عبدالرضا پورخلیل با اشاره به مراسم تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید ایلام اظهارداشت: این مراسم بدور از هزینه های اضافی به شکلی ساده و در نمازخانه شهرداری ایلام برگزار شد.

شهردار ایلام نیز در ادامه این دیدار با بیان اینکه استفاده از معماری اسلامی در ساخت و سازهای شهری، تعدیل فرآیندهای شهرسازی، اجرای تقاطع زیرگذر روگذر در نقاطی از شهر، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، احداث پارکینگ طبقاتی از مهمترین برنامه های آتی شهرداری در حوزه عمران شهری و شهرسازیست، گفت: تفکیک زباله از مبداء پسماند، جلوگیری از تخلیه نخاله در حاشیه شهر، تهیه طرح جامع خدمات شهری و تجهیز ماشین آلات خدمات شهری نیز در برنامه شهرداری در حوزه خدمات شهری پیش بینی شده است.

طالب صادقیان با اشاره به اینکه در برنامه ریزی حوزه فرهنگی مواردی مهمی همچون طرح تقویت محله محوری با تاکید بر نقش مساجد به عنوان کانون محلات پیش بینی شده است، افزود: علاوه بر این اجرای نمایشگاههای دینی و مذهبی، اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تقویت هیئت های مذهبی و کانون های قرآنی و همچنین تکریم خانواده های شهدا و ایثارگر در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها