یاسوج- فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: تقویت بنیه‌ی فرهنگی در مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد از ماموریت‌های ویژه سپاه عشایر است.

تقویت بنیه فرهنگی عشایر ماموریت ویژه سپاه عشایر است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همایش مشترک ائمه‌ی جماعات، هیئت های امنا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت مساجد عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با هدف تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد، در کنگره‌ی شهدای استان برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار جاماسب بهمنیار فرمانده سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با بیان اینکه یکی از اهداف این همایش تقویت بنیه‌ی فرهنگی در مناطق عشایری و جزو ماموریت‌های سپاه عشایر در سطح این استان است، گفت: با انجام هماهنگی ها و کارهای مورد نیاز شاهد رونق اهداف فرهنگی در مناطق عشایری استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با مشارکت ائمه‌ی جماعات، هیات‌های امنا و بسیج در ۶۰ مسجد عشایری فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در حال اجرا است افزود: در دوره‌های مختلف آموزشی انس جوانان با مسجد و آموزه‌های دینی مورد تاکید است.

سرهنگ بهمنیار گفت: انتظار ما از بسیجیان فرهنگی و معلمان این است که نسبت به اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و فرائض دینی را از همان ابتدا و از مدارس آغاز کنند تا بتوانیم خروجی‌های مثبتی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: عمل به فرایض دینی می‌تواند ما را در تحقق اهداف نظام اسلامی رهنمون شود که باید این موضوع به طور اساسی و ویژه در دستور کار قرار داده شود و از ظرفیت‌های روحانیون و در این زمینه بهره‌گیری شود تا بتوانیم در این راستا به تمامی اهداف خود دست یابیم.

این مسئول تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر منحصر به قشر یا گروه خاصی نیست و در برنامه‌ریزی‌های انجام شده این واجب الهی باید علاوه بر عموم مردم در سطح نخبگان هم تحقق یابد و نباید مقطعی و موضوعی باشد بلکه باید همیشگی و در رأس امور قرار گیرد.

در این همایش حجت الاسلام وحدانی امام جمعه‌ی بخش کبکیان در سخنانی با بیان کارکردهای مساجد در تاریخ اسلام افزود: دشمنان همواره در صدد جدایی جوانان از مساجد و تضعیف باورها به مقدسات دینی از جمله مساجد بوده اند اما شاهدیم که مسجد پیوسته نقش مهمی در انسجام مسلمانان داشته است.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مساجد به عنوان مرکز هدایت فکری مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها