سخنگوی دولت، سپاه پاسداران را ارگان رسمی و انقلابی و ارزشی نظام و یکی از مؤلفه‌های قدرت و ارکان دفاع ملی ایران عنوان کرد و گفت: اگر آمریکا بخواهد سپاه را در فهرست تروریست‌ها قرار دهد، خود را در صف تروریست‌ها قرار داده است؛ زیرا سپاه با تروریست‌ها مقابله کرده‌است و هرکس که در مقابل سپاه باشد، هم‌موضع با تروریست‌ها می‌شود. نوبخت تصریح کرد: جهان باید مبارزه سپاه با تروریست‌ها را ببیند و قدردان آن باشد.

جهان باید قدردان سپاه باشد

قدس آنلاین- سخنگوی دولت، سپاه پاسداران را ارگان رسمی و انقلابی و ارزشی نظام و یکی از مؤلفه‌های قدرت و ارکان دفاع ملی ایران عنوان کرد و گفت: اگر آمریکا بخواهد سپاه را در فهرست تروریست‌ها قرار دهد، خود را در صف تروریست‌ها قرار داده است؛ زیرا سپاه با تروریست‌ها مقابله کرده‌است و هرکس که در مقابل سپاه باشد، هم‌موضع با تروریست‌ها می‌شود. نوبخت تصریح کرد: جهان باید مبارزه سپاه با تروریست‌ها را ببیند و قدردان آن باشد.

 سیاست دولت مدیریت نرخ ارز است
رئیس سازمان برنامه و بوجه درباره نوسانات روزهای اخیر بازار ارز و طلا و افزایش نرخ دلار و در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما درباره اینکه برخی کارشناسان نرخ واقعی دلار را بالای ۵۰۰۰ تومان عنوان می‌کنند و معتقدند دولت در گذشته عامدانه و برای مهار تورم نرخ ارز را پایین نگه داشته است با تأکید بر اینکه سیاست دولت تضعیف پول ملی نیست، گفت: ما با کاهش ارزش ریال در برابر دلار به صورت غیر منطقی مخالفیم و سیاست دولت مدیریت نرخ ارز شناور است.   نوبخت افزود: به خاطر دارید که پارسال در همین ایام نرخ دلار بالا رفت و ما گفتیم این تصنعی است و برای دولت قابل قبول نیست و دولت مدیریت می‌کند که نرخ دلار پایین بیاید و این گونه شد. دولت از کاهش ارزش پول ملی متضرر می‌شود زیرا این موضوع بر همه کالاها چه مرتبط با ارز باشند چه نباشند به لحاظ روانی اثر می‌گذارد.
وی با یادآوی اینکه سیاست دولت کاهش روند تورم است، خاطرنشان کرد: یک دولت پرخاشگر و تشنج آفرین در آمریکا بر سر کار آمده که هم حزبی‌هایش هم او را قبول ندارند. اروپا هم او را قبول ندارد. کسی ‌که در سلامت فکری او تردید وجود دارد یک حرفی می‌زند، این را نباید مبنای القای ناامنی در بازار قرار داد، زیرا این امر به افزایش تقاضا و گرانی منجر می‌شود.
سخنگوی دولت اظهارداشت: ما حتی در روزهای تحریم که برجام اجرایی نشده بود موفق شدیم نرخ تورم را تقلیل دهیم و یک ثبات نسبی به قیمت ارز بدهیم. ممکن است پایان هفته ترامپ حرف‌هایی را که همواره می‌پراند تکرار کند، اما این نباید موجب آشفتگی بازار شود. ایران نشان داد در سخت‌ترین شرایط قدرت کنترل اقتصاد خودش را داشت.

 دلار ۵۰۰۰ تومانی را قبول نداریم
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت به هیچ عنوان این موضوع را که نرخ واقعی دلار ۵۰۰۰ تومان است، قبول ندارد و کارشناسان این را رد می‌کنند، اضافه کرد: این‌ها شایعه‌ای است تا قیمت را بالا ببرند. بله هر کسی که دلار دارد با کاهش ارزش پول ملی نفع می‌برد اما ملت متضرر می‌شوند، دولت نمی‌خواهد یک عده محدود را خوشحال کند. کاهش ارزش پول ملی این عده محدود را ثروتمندتر می‌کند اما ملت فقیرتر می‌شوند ما با این مسئله مقابله می‌کنیم.

 باید به دستگاه قضا اعتماد کنیم
نوبخت در پاسخ به پرسش دیگری درباره موضع دولت در موضوع مبارزه با فساد با تأکید بر اینکه رئیس جمهور در این باره بسیار حساس است و به دستگاه‌ها اعلام کرده اگر کوچک‌ترین فسادی در هر رده‌ای می‌بینند اعلام کرده تا بدون اغماض برخورد کنند، هیچ خط قرمزی هم وجود ندارد، گفت: همه قوا باید با فساد مقابله کنند، اما انتظاری که ما از بخش قضایی داریم این است که اجازه دهیم آنان به کار خود عمل کنند و به آنان اعتماد کنیم و فرصت دهیم که با استقلال روند رسیدگی به فساد و ریشه کن کردن آن را انجام دهند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها