وزیر امور خارجه انگلیس، پس از دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که کشورش ، اما ایران نیز باید دست از اقدامات اخلال گرانه، بردارد.

لندن برای حفظ برجام تلاش می کند

به گزارش قدس آنلاین، «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس ضمن اشاره به دیدارش با «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون ریاست جمهوری ایران، از تلاش انگلیس برای حفظ برجام گفت.

وی ادامه داد: انگلیس تلاش می کند تا توافق هسته ای را حفظ کند، اما ایران باید به وظیفه  خود عمل کند و اقدامات اخلالگرانه اش در منطقه را متوقف کند. 

روز گذشته نیز وزیر امور خارجه انگلیس از گفتگو با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود و در پیامی توئیتری نوشته بود: «من با ظریف وزیر امور خارجه ایران گفتگو کردم. انگلیس متعهد به توافق هسته ای با ایران است و نگرانی‌های جدی درخصوص زندانی‌های دوتابعیتی از جمله نازنین زاغری را مطرح کردم».

همچنین «ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه در یک گفتگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر تعهد انگلیس نسبت به توافق هسته ای منعقده میان ایران و گروه ۱+۵- موسوم به برجام تأکید کرد.

دفتر نخست وزیر انگلیس متعاقب این گفتگوی تلفنی با ارسال بیانیه ای اعلام کرد: «(نخست وزیر) در کنار شرکای اروپایی خود بار دیگر بر تعهد محکم انگلیس نسبت به این توافق تأکید می کند و معتقد است که این توافق برای امنیت منطقه ای از اهمیت حیاتی برخوردار است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «(نخست وزیر) بر اهمیت نظارت دقیق و اجرای صحیح این توافق تأکید می کند».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها