احتمال دارد در برخی مناطق تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها به نسبت سال قبل افزایش پیدا کرده باشد اما هنوز تا خط قرمز ما که استاندارد ماست، فاصله وجود دارد.

منتظر طرح مجلس درخصوص حق‌التدریسی‌ها هستیم

قدس آنلاین- وزیر آموزش و پرورش گفت: احتمال دارد در برخی مناطق تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌ها به نسبت سال قبل افزایش پیدا کرده باشد اما هنوز تا خط قرمز ما که استاندارد ماست، فاصله وجود دارد.

سید محمد بطحایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس در برخی موارد در کنار افزایش شیفت‌های مدارس افزود: ما نرم تعریف شده‌ای را در کشور به تفکیک شهر و روستا در دوره‌های مختلف آموزشی داریم. تراکم کلاس در بعضی موارد به دلیل اینکه فضای کلاس استاندارد نبوده کاهش پیدا کرده است. مثلاً جایی بوده که برای کلاس ساخته نشده بود اما به اجبار تبدیل به کلاس شده که در اینجا تعداد دانش آموزانی که می‌توانستند در کلاس حاضر باشند کمتر شده و میانگین منطقه را پایین آورده است که در این موارد چاره دیگری تا زمان تأمین امکانات وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره حل نشدن مشکلات معلمان حق‌التدریسی در مناطق دورافتاده و بلاتکلیف ماندن موضوع استخدام آن‌ها نیز خاطرنشان کرد: مجلس برای تعیین تکلیف معالمان حق‌التدریسی طرحی را ارایه داده که کلیات آن تصویب شده و جزئیاتش در کمیسیون فرهنگی در دست بررسی است. منتظریم تا در خصوص نیروهای حق التدریسی طرح تعیین تکلیف قطعی کند. اما تا زمانی که آن قانون به تصویب برسد استفاده از همکاران حق التدریس همچون گذشته خواهد بود. یعنی ما در مناطق و روستاهایی که نیاز داریم با رعایت شرایط قانونی از نیروهای حق التدریس استفاده می‌کنیم. امیدواریم این طرح با لحاظ نظرات کارشناسی آموزش و پرورش تصویب شود.

وی افزود: امیدوارم با اهمیت و اولویتی که این موضوع دارد، مجلس این طرح را با لحاظ نظرات کارشناسی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار دهد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها