شهرکرد-سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: استان ما یکی از قطب های کشاورزی در کشور است اما بدلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی باعث شده محصولات کشاورزی و باغی با سود کم و بدون ارزش افزوده به فروش برسند.

نبود صنایع تبدیلی در استان آفت تولیدات کشاورزی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، گودرز امیری شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: جذب مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های مشارکتی با هدف افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باید در شهرستان های ۹ گانه استان مورد توجه قرار گیرد که در این راستا فرمانداران باید با برگزاری نشست های تخصصی با ائمه جمعه و خیران برای دستیابی به این مهم گام بردارند.

امیری در ادامه با اشاره به نبود صنایع تبدیلی در استان افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از قطب های کشاورزی در کشور است اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی باعث شده محصولات کشاورزی و باغی با سود کم و بدون ارزش افزوده به فروش برسند.

 وی تصریح کرد: راه اندازی صنایع تبدیلی در استان باعث ایجاد اشتغال پایدار در تولید محصولات کشاورزی می شود.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: تولیدات کشاورزی معاف از مالیات است و براساس قانون، صادرات این محصولات در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت قانونی از مالیات معاف می باشد.

امیری تصریح کرد: کارگروه اشتغال فراگیر روستایی باید در شهرستان‌ها تشکیل شود تا اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان‌های مربوطه را دریافت کنند

وی با اشاره به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان نباید با بخشی نگری در برخی حوزه ها برای سرمایه گذاری مانع ایجاد کنند.

سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم توجه به برخی طرح‌های پیشنهادی در استان، افزود: طرح‌های اجرا نشده در چهارمحال و بختیاری هر چه سریع‌تر شناسایی و تعیین تکلیف شود
 

برچسب‌ها