یزد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: تمام کتابخانه‌های استان، از نظر شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌ای رشد داشته و اکثریت کتابخانه‌ها در شاخص‌های مدیریتی نرم‌افزار «سپهر» رشد داشته‌اند.

کتابخانه‌های استان یزد از نظر شاخص‌های کمی و کیفی رشد داشته اند

به گزارش قدس آنلاین، رقیه دوست فاطمی‌ها در دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سال جاری اظهار داشت: در پایان بازدیدهای دور چهارم از همه کتابخانه‌های استان، شاهد آن بودیم که اکثریت کتابخانه‌های استان در شاخص‌های مدیریتی نرم‌افزار «سپهر» رشد داشته‌اند. 

وی افزود: بر اساس آمارهای دور چهارم بازدیدها، ۱۰ باب کتابخانه در سطح استان بیش از ۲۰ نمره نسبت به بازدیدهای دور نخست ارتقای جایگاه داشته‌اند و بر اساس این آمارها، نمره کیفی تعدادی از کتابخانه‌ها نیز از عدد ۹۰ فراتر رفته است. 

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این جلسه تصریح کرد: میانگین نمره بالای ۸۲ همه شهرستان‌های استان در شاخص‌های نرم‌افزار سپهر، حاصل تلاش‌های همه همکاران در رده‌های ستادی و کتابخانه‌ها است و امیدواریم با همت همه بخش‌های مجموعه، شاهد رفع مشکلات باقی‌مانده در کتابخانه‌ها و رسیدن به سطح استاندارد خدمات کتابخانه‌ای در همه استان باشیم.

حامد عطارها، مجهز شدن همه کتابخانه‌های یزد به بخش کودک را اتفاقی مثبت در استان دانست و خاطرنشان ساخت: با بهسازی و شاداب‌سازی بخش‌های کودک کتابخانه‌ها، شاهد آن هستیم که اعضای کودک و نوجوان اقبال بیشتری به کتاب و کتابخانه نشان می‌دهند.

برچسب‌ها