بیرجند- امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: امروز اتحاد خوبی بین نیروهای انقلاب از جناح‌های مختلف شکل گرفته است و همه به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و تکیه بر دشمن شایسته نیست.

آمریکا غیرقابل اعتماد است/ تکیه بر دشمن شایسته نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی این هفته شهرستان بیرجند اظهار داشت: دولت با تکیه بر توان داخل جهادی‌تر عمل کند و اصرار نداشته باشد برجام به هر قیمتی بماند و با اقتصاد مقاومتی کشور را پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات ناشی از بد اخلاقی و بی‌توجهی و سوء مدیریتی را نباید خواست خدا دانست، افزود: خداوند به ما قدرت اختیار داده اما به ظلم و بی‌برنامگی و بی‌نظمی و بی‌تدبیری راضی نیست و خدا هرگز راضی نیست با انتخاب‌ها بد خود را گرفتار کنیم.

 امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر دنیای غرب از لحاظ علمی و صنعتی از ما جلو افتاده نتیجه نظم و برنامه‌ریزی آنان است افزود: بنابراین اگر ما نیز با تلاش و کوشش همان روش را فراهم و انتخاب درست کنیم نتایج خوب خواهیم برد.

مختاری بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف نظامی، هوا و فضا، پزشکی و موشکی با تلاش جوانان مومن و دانشمند و عنایت خداوند پیشرفت‌های بسیاری رارقم زده است.

وی با تاکید براینکه این پیشرفت‌ها دشمنان را عصبانی کرده است اظهار داشت: مبادا اختیار خود را در پیشرفت و تعالی جامعه نادیده بگیریم.

 امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه باید با تلاش و کوشش بر خداوند توکل کنیم تا زحمات ما را خدا به نتیجه برساند، تصریح کرد: کشور در بخش‌های مختلف رشد داشته اما متاسفانه در چهار دهه بعد از انقلاب در بخش اقتصادی ضعیف عمل کردیم در حالی که امام راحل و مقام معظم رهبری پیوسته به این امر مهم تاکید کردند.

 مختاری با تاکید بر اینکه در زمینه اقتصادی ضعف مدیریتی داریم، افزود: در این مدت مدیریت توانمند انقلابی در بخش اقتصادی ارائه نکردیم.

 وی تاکید کرد: دولت متولی اقتصاد کشور است و باید مسائل معیشتی مردم را تامین کند و این مهم نیازمند دولت جهادی است که تمام توان خود را توانمندی و ظرفیت های داخلی بگذارد.

 امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نتوانسته‌ایم در این سال‌ها ضعف اقتصادی را برطرف کنیم و تحریم‌ها مردم را تحت فشار قرار داد، افزود: اگر در این مدت مدیریت انقلابی و جهادی داشتیم تحریم‌ها نمی‌توانست بر مردم فشار وارد کرده و دشمنان را پرو کند.

 وی با اشاره به اینکه باید دولت با تکیه بر داخل جهادی در زمینه اقتصادی عمل کند، بیان کرد: امروز اتحاد خوبی بین نیروهای انقلاب از جناح‌های مختلف شکل گرفته است و همه به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و تکیه بر دشمن شایسته نیست.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه با تکیه و چشم انتظار دیگران بودن راه به جایی نمی بریم، افزود: باید با درایت و تدبیر خودمان کشور را بسازیم و توجه کنیم که برخی از مشکلات ناشی از سوء مدیریت‌ها و انتخاب‌های نادرست است.

مختاری با اشاره به جریان کردستان عراق، گفت: صلاح در این است که کردستان عراق در کنار دولت مرکزی بماند و تحت سخنان آمریکا و اسرائیل نباشند چرا که اسرائیل می خواهد در قلب کشورهای اسلامی و مقاومت لانه بسازد و دولت ایران و عراق و کشورهای دیگر اجازه نمی‌دهند که اسرائیل چنین فتنه ای در منطقه به پا کند.

 وی با بیان اینکه حافظ شیرازی یکی از شاعران بزرگ و تربیت‌شدگان مکتب قرآن و اهل بیت (ع)است، افزود باید افتخار کنیم که مکتب اسلام چنین ظرفیتی دارد که شعرای بزرگی را پرورش داده است و گرامیداشت حافظ گرامیداشت معارف قرآن و اهل بیت (ع) است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها