سنندج- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بر ایجاد کلینیک تخصصی و ویژه بیماران شیمیایی در شهرهای مرزی استان تاکید کرد.

کلینیک ویژه بیماران شیمیایی در شهرهای مرزی کردستان ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین، فایق رستمی امروز شنبه در مراسم تقدیر و معارفه استاندار کردستان که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، گفت: آنچه باعث ترقی و پیشرفت کشورمان شده و می شود وجود وحدت در میان مردم و نظام است.

وی عنوان کرد: با وجود منابع زیاد و ظرفیت های منطقه کردستان و تلاش و دلسوزی مسئولان می توان زمینه رشد و پیشرفت را دراستان فراهم کرد.

وی اظهارداشت: کردستان از چند ناحیه مورد بمباران شیمیایی دشمن قرار گرفت و تعداد زیادی از مردم ما شیمایی شدند ولی متاسفانه حتی یک بار هم از سوی سازمان بین الملل دشمن محکوم نشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متاسفانه بعد از گذشت بیش از دو دهه از جنگ تحمیلی هنوز کلینیک ویژه بیماران  شیمیایی  درشهرهای مرزی کردستان ایجاد نشده است و بیماران ما مجبور هستند هزینه زیادی بابت سفر به سنندج ودیگر شهرهای کشورمان برای درمان خود کنند.

ماموستا رستمی عنوان کرد: خانواده هایی دراستان داریم که سه، چهار نفرآنها که دارای مدرک دانشگاهی هم هستند هنوز شغل مناسب ودرآمد زایی ندارند.

وی بیان کرد: راه های استان استاندارد نیست و این معضل بزرگی است و قرار بوده  جاده مریوان به سنندج سال ۹۳ تحویل داده شود ولی  هنوز این امر محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس خبرگان می توانند مطالبه از مسئولان کنند، گفت: ایران از لحاظ اقتدار وتوانایی و صنعتی در تمام جهان سرآمد است وباید برای حفظ واستمرار آن تلاش کرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اکنون چهارسال است در منطقه استان استخدامی نداریم این موجب رنج و ناراحتی مردم ما شده است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه رهبر فرمودند مسئله کولبری با قاچاق فرق دارد، گفت: یک یخچال و لباس شویی از مرز کولبری و با مجوز وارد می شود  ولی متاسفانه  اجناس آنها گرفته و حتی جریمه می شوند.

وی عنوان کرد: برای رفع بیکاری و فقرزدایی وتامین نیازهای مردم باید کوشش شود تا دراین سال مبارک به که نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده شاهد اقدام وعمل باشیم.

وی عنوان کرد: کشوری در صادرات موفق خواهد شد که تولید آن رونق داشته باشد و کردستان در زمینه تولیدات بخش کشاورزی نیازمند حمایت است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری  اظهارداشت: نیروهای نظامی و انتظامی سپاه تلاش کردند تا کشور ایران به نقطه امنی در جهان تبدیل شود.

ماموستا رستمی یادآورشد: توهینات رییس جمهور بی مسئولیت امریکا که می بایست با مردم کشورش مشورت می کرد را محکوم می کنیم و توهین به مسئولان ما توهین به تمام ملت ایران است.

منبع: مهر

برچسب‌ها