بیرجند- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از هزینه ۶۰ میلیارد تومانی در حوزه اکتشاف معادن استان خبر داد و گفت: سه کارخانه زغال‌شویی با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی در طبس با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

۶۰ میلیارد تومانی در حوزه اکتشاف معادن خراسان جنوبی هزینه شده است

به گزارش قدس آنلاین، داوود شهرکی صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: توجه به بخش معادن، باعث توسعه اقتصادی استان می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه اکتشاف ۲۵۰ هزار کیلومتر خطی مطالعات ژئوفیزیک هوایی معادل ۵۰ درصد کل کشور در استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۹۰۰ محدوده معدنی به مساحت ۱۸ هزار کیلومتر که سال‌ها بلوکه بود آزاد شده و ۲۲۰ محدوده نیز از طریق فراخوان عمومی واگذار شده است.

وی از راه‌اندازی سه کارخانه زغال‌شویی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در طبس خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

شهرکی بیان کرد: بیش از  ۶۰ میلیارد تومان در حوزه اکتشاف از محل شرکت‌های خصوصی و دولتی جذب و در این حوزه هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال نیز ۲۵۰ واحد صنعتی و معدنی در قالب طرح رونق و بازسازی صنایع در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام  کردند که پس از بررسی و کارشناسی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به برخی از آنان پرداخت شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها