در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا روز به روز سخت گیری هایش را بر باشگاه ها بیشتر می کند، بی تفاوتی فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال به یک حکم غیر قابل باور است.

حکمی که ۶ سال در فدراسیون فوتبال خاک خورد/ از استقلال امتیاز کسر می شود؟

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه استقلال روزهای حساسی را می‌گذراند و علاوه بر بدهی‌های گذشته و شاکیانی که پایان ندارند، حالا با حکمی عجیب روبه‌رو شده که می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود؛ کسر امتیاز به دلیل پرداخت نکردن طلب صمد مرفاوی‌. این حکم ۶ سال قبل به امضای دبیر کل فدراسیون فوتبال رسید و قابل اجرا بود اما هیچ‌گاه این حکم از کشوی میز عزیز محمدی، تاج و بهاروند بیرون نیامد تا اجرا شود.

البته مهدی تاج جدیدترین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا را اینطور تفسیر کرد که همه شکایت‌ها باید در فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی حل شود اما حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا فدراسیون فوتبال حاضر می‌شود این حکم را به حالت اجرا در بیاورد یا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با همان عینک بدبینی به کارهای اجرایی تاج و فدراسیونش ریزبین می‌شود و در مورد این حکم نظر قطعی می‌دهد؟

فدراسیون فوتبال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت و با آن نامه کوشش کرد تا کمیته استیناف و کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را مرجع رسیدگی به بدهی‌های باشگاه‌ها بداند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به فدراسیون فوتبال ایران اشاره دارد به اینکه می‌خواهد بداند در فوتبال ایران به کدام باشگاه‌ها به اشتباه مجوز حرفه‌ای‌ داده‌اند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بدهی باشگاه‌ها بسیار جدی است و پس از مماشات با باشگاه‌های بدهکار، این اتفاق خوشایندی است که کنفدراسیون به این مساله ورود کرده تا وضعیت بحرانی فوتبال ایران در مباحث اقتصادی سر و سامان بگیرد. در رسانه‌ها اما برداشت‌های غلطی از نامه ای‌اف‌سی خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال پدید آمده است. ای‌اف‌سی پیگیر بدهی‌های باشگاه‌های بدهکار است و حتی می‌خواهد بداند که چرا برای باشگاه‌های متخلف مجوز حرفه‌ای‌ صادر شده اما در رسانه‌ها این نکته جا انداخته شده که ای‌اف‌سی دیگر پیگیر تخلفات مالی باشگاه‌ها نیست و همه چیز را به فدراسیون سپرده.

این برداشت غلط و خوش‌خیالی که شاید فدراسیون نیز از آن راضی‌ است و به آن دامن زده، می‌تواند به خطرات بزرگی منجر شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا منتظر حسن‌نیت فدراسیون فوتبال و برخورد قانونی با باشگاه‌های بدهکار است و در نامه‌اش نیز به این انتظار اشاره کرده است. تا چند روز قبل مساله این بود که چرا فدراسیون به تیم‌های بدهکار مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را می‌داد و حالا این سوال را می‌پرسند که چرا فدراسیون حکم‌های خود را طی ۶ سال هیچ وقت اجرا نکرده است.

چند روز قبل مرفاوی نامه‌های جدیدی را به فدراسیون فرستاد تا در مورد مطالباتش و این حکم جواب نهایی را بگیرد اما همچنان این نامه‌ها بی‌جواب مانده است.

برچسب‌ها