در بودجه ۹۶ اگر ۱۰۰ در ۱۰۰ بودجه تحقق پیدا کند حدود ۱۵ درصد آن عمرانی و ۸۵ درصد آن جاری است. که این یکی از ضعف های بودجه ریزی کشور است. که در سال های آینده متاسفانه بدتر هم می شود و با توجه به افزایش هزینه های جاری کشور امکان افزایش بودجه عمرانی هم وجود ندارد.

با وضعیت موجود امکان افزایش بودجه های عمرانی وجود ندارد

قدس آنلاین- حمید بنایی عضو کمیسیون عمرانی مجلس و نماینده مردم بجستان و گناباد ضمن حضور در غرقه روزنامه قدس در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره نقش کاهش بودجه های عمرانی در فراگیر شدن رکود به خبرنگار ما گفت: یکی از ضعف های بودجه ریزی ما این است که بیشتر به سمت بودجه ریزی های جاری رفته ایم. وی ادامه داد: در بودجه ۹۶  اگر ۱۰۰ در ۱۰۰ بودجه تحقق پیدا کند حدود ۱۵ درصد آن عمرانی و ۸۵ درصد آن جاری است. که این یکی از ضعف های بودجه ریزی کشور است. که در سال های آینده متاسفانه بدتر هم می شود و با توجه به افزایش هزینه های جاری کشور امکان افزایش بودجه عمرانی هم وجود ندارد.

بنایی تصریح کرد: بهترین راه برای حل این مشکل این است که طرح های عمرانی و اجرایی دولت کاهش یافته و بیشتر پروژه های عمرانی که حالت انتفاعی داشته و دارای سود هستند به بخش خصوصی واگذار شود. یعنی با واگذاری به بخش خصوصی لااقل بخش هایی از این پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شود. وی افزود: الان بالای ۵۰۰ هزار پروژه در کشور به صورت نیمه کاره داریم که اتمام این پروژه ها در توان دولت نیست لذا بهترین کار ایجاد و تعریف یک ساز و کار مشخص برای ساماندهی این بخش با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به بیش از دو و نیم میلیون کارمند و تعداد بازنشستگانی که در حال افزایش هستند هزینه های جاری روی دولت سوار شده است لذا باید حتما بخش خصوصی  با کاهش بروکراسی های اداری دیده شود.

برچسب‌ها