کرمان - اولین محموله کمک رسانی شامل ۵ هزارگالن آب و نفت و هزار تخته موکت و تیم مجهز پزشکی درمانی بیمارستان حضرت فاطمه (ع)، از کرمان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شد.

ارسال محموله امدادی وپزشکی از کرمان به کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از ارسال اولین محموله کمک رسانی شامل ۵ هزارگالن آب و نفت و هزار تخته موکت ازکرمان به کرمانشاه خبرداد .

رضا فلاح همچنین اعلام کرد: امروز عصر هم دومین محموله از استان کرمان شامل بیش از ۳ هزار تخته پتو ارسال میشود .

وی اظهار داشت: پایگاه های هلال احمر برای جمع آوری کمک های مردمی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در کرمان مستقر شده است .

فلاح گفت : در پی زلزله کرمانشاه جمع آوری کمک های مردمی از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ بانک های ملت ، ملی ، رسالت ، دی و آینده و شماره گیری (#۷۲۴*) صورت میگیرد.

وی افزود : پایگاه های و چادر های هلال احمر برای جمع آوری کمک های مردمی امروز درسراسر استان برپا میشود.

پتو و کنسروجات مورد نیاز مردم زلزله زده کرمانشاه

فلاح همچنین اعلام کرد: تنها کمک غیرنقدی مورد نیاز مردم زلزله زده پتو و کنسروجات است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: به شعب هلال احمر استان تاکید شده است که  در حال حاضر تنها کمک های غیرنقدی مجاز برای مردم زلزله زده، پتو و کنسروجات است.

وی افزود: بر این اساس از مردم نوع دوست استان تقاضا می شود تا تنها کالاهای مورد نیاز مردم زلزله زده یعنی همان پتو و کنسروجات را اهدا کنند و از غیر مستعمل بودن پتوها و تاریخ دار بودن کنسروها مطمئن شوند.

فلاح تصریح کرد: تمرکز اصلی جمعیت هلال احمر در جمع آوری کمک های نقدی است تا بتوان براساس نیازهای مردم آسیب دیده اقلام مورد نیاز را تهیه و ارسال کرد.

اعزام تیم مجهز پزشکی به کرمانشاه

رئیس بیمارستان حضرت فاطمه کرمان وابسته به بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت : تیم مجهز پزشکی درمانی بیمارستان حضرت فاطمه (ع) کرمان با تجهیزات کامل یک بیمارستان صحرایی و تیم پزشکی برای خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه به غرب کشور اعزام شد.

دکتر مقدمی گفت: این بیمارستان صحرایی ۴۰ تخت خواب دارد و به همراه بیش از ۳۰ تیم بیمارستانی شامل پزشکان در تخصص های متعدد / پرستاران / جراحان و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارو وتجهیزات پزشکی به کرمانشاه اعزام شده است.

وی گفت: بعد از پیام مقام معظم رهبری این تیم بدون اتلاف وقت در کمترین زمان با آخرین تجهیزات آماده و به منطقه اعزام شد و بلافاصله بعد از رسیدن کار خود را آغاز می کند.

عزیمت تیم های عملیاتی علوم پزشکی کرمان به سر پل ذهاب

مدیرمرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اعزام ۷ تیم عملیاتی به شهر زلزله زده سر پل ذهاب خبر داد.

صابری افزود: نیرو های دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای خدمات رسانی به زائران پیاده روی اربعین درمرز مهران مستقر بودند ، در قالب ۷تیم عملیاتی برای کمک به مصدومین در منطقه سرپل ذهاب مستقر شدند .

وی افزود: ۱۹ نیروی با ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه آمبولانس اتوبوس و یک دستگاه خودرو ی ارتباطات رادیویی در حال خدمت رسانی هستند و از صبح امروز تاکنون ۳۵ مصدوم را جابجا و خدمت رسانی کرده اند .

آمادگی اداره کل انتقال خون کرمان برای امداد رسانی

اداره کل انتقال خون استان کرمان در اطلاعیه ای از آمادگی ارسال خون به مناطق زلزله زده خبر داد.

جانشین مدیرکل انتقال خون استان گفت : هم اکنون به اندازه کافی خون o منفی و دیگر گروه های خونی علاوه برنیاز استان موجود است که به محض دریافت اعلام نیاز از شبکه خون رسانی کشور خون مورد نیاز مناطق زلزله زده کشور را از استان کرمان اعزام می شود.

حدادیان افزود: آماده ارسال هرنوع کمک از جمله تجهیزات و نیرو برای کمک به آسیب دیدگان غرب کشور هستیم.

برچسب‌ها