شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بازگشایی محورهای ارتباطی تمامی روستاهای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ و برق رسانی به این مناطق در اولویت کاری مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

بازگشایی محورهای ارتباطی دهستان موگویی باید در اولویت کاری مسئولان باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اقبال عباسی در اولین سفر استانی خود به شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری گفت: احداث ۸ کیلومتر مسیر ارتباطی روستای چین به زرگ از دهستان موگویی از توابع شهرستان کوهرنگ تا کنون بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: پیگیری های لازم و اخذ مجوزهای قانونی جهت ساخت مدرسه در روستای زرگ به منظور پوشش دانش آموزان روستاهای اطراف انجام شده است.

عباسی تاکید کرد: بازگشایی محورهای ارتباطی تمامی روستاهای دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ و برق رسانی به این مناطق در اولویت کاری مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: پنل های خورشیدی به منظور برق رسانی سریع تر در نظر گرفته شده است و اقدامات لازم در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

در ادامه نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از الزامات در روستاهای دهستان موگویی مقاوم سازی منازل مسکونی به منظور پیشگیری از خسارت احتمالی در حوادث غیرمترقبه می باشد.

علی کاظمی باباحیدری افزود: یکی از مهمترین اهداف برنامه ششم توسعه، توجه به مناطق محروم روستایی و عشایری است.

وی تصریح کرد:عشایر نقش مهم و مستقیم در تامین محصولات پروتئینی و لبنی دارند،بنابراین فراهم کردن نیازهای اولیه آنان جزء خواسته های اصلی مردم محسوب می شود.

کاظمی تاکید کرد: تجهیز دهستان موگویی به آمبولانس ، ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی و تقویت منابع طبیعی و آبخیزداری باید در اولویت کاری مسئولان باشد.

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای شیخ علیخان، سرآقاسید و تمامی روستاهای دهستان موگویی از اولویت های دولت است افزود: هزینه هر علم گازرسانی در کشور ۶ میلیون تومان است اما گازرسانی به بازفت و دهستان موگویی ۲۰ میلیون تومان است اما با این وجود با گازرسانی به این مناطق کمک بزرگی به حفظ منابع طبیعی و جنگل های منطقه می شود.

برچسب‌ها