اراک- رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۷۹ طرح بالای‌۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان مرکزی وجود دارد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها یک‌هزار و ۹۸۰ فرصت اشتغال فراهم می‌شود.

تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره استان مرکزی ۱۹۸۰فرصت شغلی به همراه دارد

 به گزارش قدس انلاین ،محمدرضا حاجی‌پور رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در سطح استان مرکزی بالغ بر ۲۷۹ طرح نیمه کاره دارای پیشرفت فیزیکی‌ بالاتر از ۶۰ درصد وجود دارد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ‌یک‌هزار و ۹۸۰ فرصت اشتغال فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۷۵ میلیارد تومان ایجاد شده اندف گفت: طرح‌های نیمه تمام در بخش‌ها و شهرستان های مختلف استان قرار دارند که امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها بتوانیم بخشی از مشکلات بیکاری استان را کاهش دهیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه واحدهای بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت دریافت تسهیلات رونق تولید قرار دارند، افزود: امیدواریم با پرداخت به موقع تسهیلات به این واحدها شاهد بهره‌برداری هر چه زودتر این واحدها باشیم.

حاجی‌پور تسهیلات ۱۸ درصدی را علاج تکمیل طرح‌های نیمه تمام ندانست و اظهار کرد: دولت باید برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد تسهیلاتی با سودهای کمتری در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از ۵۰ طرح مهم وزارت‌خانه صنعت که ماهیت ملی داشتند، سه طرح در استان مرکزی است، خاطرنشان کرد: تاکنون دو طرح تکمیل شده و منتظر حضور مسئولان کشوری برای بهره‌برداری رسمی از این طرح‌ها هستیم و یک طرح باقی مانده هم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها