کرمان- شهر بابک یکی از شهرهای مهم استان کرمان است که وجود معادن عظیم مس و فیروزه و قرار داشتن این شهر در مسیر تهران- بندرعباس اهمیتان را دوچندان کرده‌ و از طرفی به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود.

شهر بابک چشم‌انتظار مساعدت مسئولان

قدس آنلاین-گروه استان ها: شهربابک هشتمین شهر بزرگ و پرجمعیت استان کرمان از ۲۳ شهر این استان پهناور است و جمعیت این شهر بنا بر سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران برابر ۵۱٬۶۲۰ نفر و جمعیت شهرستان برابر با ۱۰۴هزار تن هست.

مشکلات پیش رو

شهربابک هم چون سایر شهرهای ایران به‌طور طبیعی دارای مشکلات و نیازهایی است که نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی آن را بدین گونه بیان می‌کند.

روستاهای در انتظار گازرسانی

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به خانه‌های تعداد بسیاری از روستایان شهربابک گازرسانی نشده‌ و فصل زمستان نیز فرارسیده است بیان می کند: گازرسانی به روستاها ضروری است ضمن آنکه عملیاتی شدن پروژه‌های گازرسانی موجب ایجاد اشتغال در منطقه نیز می‌شود لذا وزیر نفت باید در این خصوص اقدام عاجل کند.

پوشش دهی نامناسب مخابرات

علی اسدی کرم نسبت به عدم توجه به زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان شهربابک انتقاد دارد و بیان می‌کند: تعداد بسیاری از روستاها با مشکل پوشش دهی تلفن همراه رو به روهستند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی می خواهد تا راه آهن پاسارگاد به میبند را نیز هرچه زودتر عملیاتی کند چراکه این روستا تاریخی که ثبت جهانی شده قابلیت جذب گردشگر را دارد و می‌تواند در اقتصاد مردم منطقه تأثیرگذار باشد.

مدارس تخریبی

اسدی کرم همچنین با تأکید بر اینکه حدود ۶۰ درصد مدارس شهر بابک تخریبی هستند اظهار می کند: اگر زلزله‌ای اتفاق بی‌افتد چه شخصی مسئول جان فرزندان مردم خواهد بود؟

وی یادآور می‌شود ضمن آنکه تجهیزات مدارس فنی و حرفه‌ای بسیار فرسوده شده‌اند و امیدواریم سرانه مدارس هرچه سریع به طور کامل پرداخت شود تا مشکلات مالی مدارس حل شود.  

مشکلات صنایع

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از بخش خلیج‌فارس تا یزد باید مدیریت شود تا این آب در بخش صنعت شهربابک نیز مورداستفاده قرار گیرد، ادامه می‌دهد: کمبود برق و عدم تأمین برق برای واحدهای صنعتی بزرگ و نبود شبکه انتقال برق در این شهرستان باوجود نیاز شدید صنایع جنبی بسیار مشکل‌ساز شده است لذا تقاضا داریم وزارت نیرو و مسئولان استانی وارد عمل شده و این مشکل را حل کنند هرچند در این خصوص درگذشته تذکر داده‌شده بود اما اقدامی صورت نگرفته است.

جایگزینی آب شرب در بخش صنعت

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی همچنین با توضیح مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود می‌گوید: ازآنجاکه شهربابک با محدودیت منابع آب و کاهش شدید ذخایر آب‌های زیرزمینی به دلیل استفاده در بخش‌های صنعتی و کشاورزی روبه‌رو است، درخواست داریم مدیریت جدیدی بر منابع آبی و حفره‌های زیرزمینی اعمال شود و آب‌های غیرشرب جایگزین آب شرب در بخش صنعت شوند.

ضرورت تعیین تکلیف اراضی ملی

وی ضرورت تعیین تکلیف اراضی ملکی از اراضی ملی و دولتی شهرستان شهربابک را یکی دیگر از مشکلات پیش رو می داند و عنوان می کند: تعیین تکلیف اراضی ملکی از اراضی ملی و دولتی یکی از مشکلات امروز شهرستان شهربابک است که برای مردم این شهر مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، کمبود نقشه‌های دقیق در رابطه با اراضی‌ها از دیگر مشکلات منطقه است.

ازدیاد پرونده های قضایی

نماینده مردم شهر بابک در مجلس تاکید می کند: با توجه به وسعت شهرستان و مشکلات مردم در رابطه با اراضی‌ها، تعداد پرونده‌های نیازمند طرح در محاکم قضایی بالا است اما نبود شعبه ویژه قضایی کمیسیون ماده واحده در شهرستان این پرونده‌ها را دچار تداخل و مشکلات متعدد کرده است و زمان بسیاری از مردم گرفته می‌شود.

وی همچنین درخصوص تعیین تکلیف اراضی تصرف شده ابراز می کند: این اراضی با سابقه چندین ساله به دلیل مجاورت با اراضی واگذاری و ملکی که منجر به ساخت و ساز بنا شده، مشکل آب، برق، گاز و پروانه ساختمانی پیدا کرده‌اند اما به دلیل ملی بودن این اراضی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند لذا باید هرچه سریع‌تر این مشکل مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

برچسب‌ها