روز پنجشنبه بیت‌کوین تا ۹۰۲۱ دلار سقوط کرد و کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن‌که در روز چهارشنبه به رکورد همیشگی ۱۱۳۹۵ دلار دست یافت، باز هم یک پنجم از ارزش خود را از دست داد.

بیت‌کوین بیش از یک پنجم از ارزش خود را از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، روز پنجشنبه، بیت‌کوین تا ۹۰۲۱ دلار سقوط کرد و کمتر از ۲۴ ساعت پس از آن‌ که در روز چهارشنبه به رکورد همیشگی ۱۱۳۹۵ دلار دست یافت، یک پنجم از ارزش خود را از دست داد.

روز پنجشنبه این پول دیجیتال، بیش از ۸ درصد در بورس بیت‌استمپ لوکزامبورگ سقوط کرد و دقیقا به قیمت ۹ هزار دلار رسید و به این ترتیب، در کمتر از ۲۴ ساعت بیش از ۲ هزار دلار از ارزش خود را از دست داد. سپس چند دقیقه بعد با اندکی افزایش به رقم ۹۲۰۰ دلار رسید که هنوز ۶ درصد از ابتدای روز پایین‌تر است.

این سقوط باعث ایجاد وقفه در روند رشد فضایی بیت‌کوین در ماه‌های اخیر شد؛ ضمن اینکه این پول دیجیتال از ابتدای سال تا روز چهارشنبه تقریبا ۱۱۰۰ درصد رشد کرده بود.

اوج‌گیری سریع بیت‌کوین باعث شد تعدادی از سرمایه‌گذاران معروف در مورد رسیدن آن به وضعیت حبابی هشدار دهند و نائب رئیس بانک مرکزی انگلیس روز چهارشنبه گفت که سرمایه‌گذاران، قبل از سرمایه‌گذاری در پول دیجیتال باید به خوبی درس‌های خود را مطالعه کنند.

سقوط بیت‌کوین در روز پنجشنبه قیمت سایر پول‌های دیجیتال را هم با خود به پایین کشید و طبق آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ، بزرگترین رقیب بیت‌کوین، اتروم، هم ۱۹ درصد در معاملات امروز سقوط کرد.

با این حال برای این ماه بیت‌کوین همچنان بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

برچسب‌ها