کرمانشاه – عضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: جدول سال ۱۳۷۶ دقیقا از محدوده قبل از شهرستان اسلام آبادغرب یعنی نیروگاه اسلام آبادغرب به سمت مرز را منطقه جنگی معرفی کرده است و کسانی که در ایام جنگ در آنجا خدمت کرده اند حق ایثار دارند.

طبق جداول سال ۱۳۷۶ از نیروگاه اسلام آبادغرب تامرزمنطقه جنگی است/ بر اساس این جدول اقدام شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، طی روزهای گذشته براساس فراخوانی که اعلام شده است، فرزندان ایثارگران برای استفاده از مزایای کسر و معافیت از خدمت نظام وظیفه بایستی به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

یکی از مباحثی که در این میان مطرح می شود، آن است که آیا کارمندانی که در زمان جنگ در مناطقی از استان کرمانشاه از جمله اسلام آبادغرب خدمت کرده اند، مشمول این طرح خواهند شد یا خیر. برای پیگیری این موضوع گفتگویی با حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی داشتیم.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: کاری که در تلفیق انجام دادیم و پیشنهادی بود که بنده آوردم و خوشبختانه تصویب شد، بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه بود. این بند مطرح می کند که معیار و محدوده منطقه جنگی براساس جداول و ضوابط سازمان اداری و امور استخدامی کشور باشد که در سال ۱۳۷۶ این جداول اعلام شد.

وی افزود: جدول سال ۱۳۷۶ دقیقا از محدوده قبل از شهرستان اسلام آبادغرب یعنی از نیروگاه اسلام آبادغرب به سمت مرز را کلا به عنوان منطقه جنگی معرفی کرده است و کسانی که در ایام جنگ در آنجا خدمت کرده اند حق ایثار دارند و یکی از شرایط حق ایثار هم معافیت یکی از فرزندان آن ها از خدمت سربازی و حقوق و مزایای دیگر است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  اما کاری که صورت گرفته است این است که متاسفانه سازمان اداری و استخدامی به جای اینکه به وظیفه خودش عمل کند، توپ را در زمین ستاد کل نیروهای مسلح انداخته است و به ستاد کل اعلام کرده است که مناطق جنگی را اعلام کند.

وی با بیان اینکه به این موضوع اعتراض کرده ایم، گفت: ما در اعتراضی که کردیم و نشستی که بنده با آقای مطهر معاون پارلمانی ستاد کل نیروهای مسلح داشتم، خود ایشان پذیرفتند که مسئولیت با ستاد کل نیست و خود سازمان اداری و استخدامی باید بر اساس آن جدول اعلام کند و همین موضوع را هم در قالب نامه ای برای آقای انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال نمود و منتظریم که این کار صورت بگیرد و اگر این کار نشود هفته بعد در ملاقاتی که خواهیم داشت پیگیری انجام خواهد شد و امیدواریم که دوستان بدون اینکه به تذکر نیازی باشد به وظیفه خودشان عمل کنند.

برچسب‌ها