جوین- عضو شورای شهرستان جوین گفت: اتصال ۶ شهرستان گرمه، جاجرم، جغتای، جوین، خوشاب و فیروزه به شهرستان مشهد با ۱۵ کیلومتر آسفالت ۵۰ کیلو متر کاهش مسافت پیدا می کند.

مسافت جوین-مشهد ۵۰ کیلومتر کاهش می یابد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، علی اصغر وکیلی خاطر نشان کرد: فقط ۱۵ کیلومتر آسفالت باقیمانده از راه حدود ۳۵ کیلومتری رحمت آباد، منتهی به جوین تا سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب، اگر آسفالت  شود، اهالی شهرستانهای گرمه، جاجرم، جوین و جغتای و سایر کسانی که مسیر خراسان شمالی و جاده میامی به نیشابور و مشهد را طی می کنند، ۵۰ کیلومتر از نظر مسافت در وقت خود صرفه جویی خواهند داشت.  

وی افزود: روستای رحمت اباد بالا جوین محل تلاقی جوین به سمت سلطان اباد از جنوب شرقی و شهر صفی اباد اسفراین از شمال شرقی این شهرستان است،  که این ۱۵ کیلومتر از مدت ها پیش زیر سازی انجام، و از ۱۲ سال پیش به حال خود رها شده است،  

یکی از شهروندان جوینی با بیان اهمیت اتصال راه جوین به سمت مرکز خوشاب تا نیشابور و مشهد گفت: اگر مدیران وقت در این چند دهه کوتاهی نمی کردند، و این مسیر را که محور ارتباطی مشترک شهرستان های گرمه، جاجرم، جغتای، جوین و خوشاب است، به یکدیگر متصل می کردند، توسعه این شهرستان ها بیش از آنچه که تصور می شود، رقم می خورد.  

رسول محمد پور با اشاره به اینکه بسیاری از زائران امام رضا (ع) و رانندگان وسایل نقلیه سبک و سنگین برای راحتی و کوتاهی مسیر عبور خود به سمت مشهد الرضا مسیر «میان بر» جاده میامی به گرمه، جاجرم، جغتای، جوین و خوشاب و سپس فیروزه و نیشابور را انتخاب می کنند، اظهار داشت: کفی بودن این مسیر و کوتاهی بیش از ۵۰کیلومتری آن در مقایسه با جاده شاهرود به سبزوار و مشهد موجب شده است، که بسیاری از زائران و رانندگان، این مسیر را برای سفر به مشهد انتخاب کنند. 

 یکی دیگر از شهروندان جوینی نیز با بیان اینکه اگر مسیر رحمت آباد تا سلطان آباد فقط ۱۵ کیلومتری که مدت هاست، رها شده است، آسفالت می شد، علاوه بر راحتی عبور و مرور در این مسیر، اتصال زنجیره ای این  شهرستان ها یعنی گرمه، جاجرم، جغتای، جوین، خوشاب و فیروزه به راحتی رقم می خورد، و دیگر نیازی نبود، که مسافران و وسایل نقلیه سبک و سنگین راه طولانی و صعب العبور کوهستانی جوین به سبزوار و سپس نیشابور تا مشهد را طی کنند.

 علی محمدیان با اشاره به کوتاهی ۵۰ کیلومتری این مسیر (گرمه، جاجرم، جغتای، جوین، خوشاب و فیروزه) در مقایسه با راه جوین سبزوار به مشهد، افزود: باید مردم این شهرستان ها مسیر طولانی راه جوین به سبزوار و سپس به سوی مشهد را طی کنند، که مشکلات بزرگی برای مردم فراهم می شود.  

این شهروند جوینی با اشاره به اینکه توسعه شهرستانهای فوق  فقط منتظر آسفالت ۱۵ کیلومتر راه شوسه از رحمت آباد تا سلطان آباد است، خاطر نشان کرد: اگر این جاده و راهمیان بر این شهرستان هادر مسیر طولی آماده شود. علاوه بر کوتاهی ۵۰ کیلومتری مسیر تا مشهد، ریل گذاری توسعه و عمران این مسیر که مشترکات زیادی از جمله، دشت به هم پیوسته کشاورزی با وجود ریل راه آهن و راه در طول آن و جغرافیا و زبان مشترک، در کمترین زمان ممکن تحولی بزرگ  در این مسیر اتفاق می افتد.  

یک عضو شورای سابق شهر نقاب گفت: چرا در این چند دهه با توجه به مکاتبات و پیگیریهای متعدد این اتصال ساده و کم هزینه محقق نشده است.  

عید محمد نقابی تاکید کرد:با به هم پیوستن این  شهرستان ها چه اتفاقاتی در سطح منطقه می افتد،   آیا به هم پیوستن این ۶ شهرستان با اشتراکات زیادی که با هم دارند، ضرری هم برای جامعه دارد.  

وی تصریح کرد: درصورت تحقق این خواسته مردمی ازترافیک و حوادث محور ارتباطی تهران و مشهد کاسته خواهد شد.  

فرماندار شهرستان جوین ضمن تایید مراتب فوق اظهار داشت: پیگیری لازم برای آسفالت ۱۵ کیلومتری رحمت آباد به سلطان آباد انجام و نتیجه داده است.  

حسین جمشیدی گفت: اجرای این پروژه برای مطالعه به پیمانکار واگذار شده است.  

وی اظهار امیدواری کرد: درصورت تخصیص اعتبار تا پایان سال آینده این شاهراه ارتباطی آسفالت شود.

فرماندار شهرستان جوین ازکاهش ۵۰ کیلو متری مسافت جوین-مشهد خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات پیش بینی شده، باقیمانده محور ارتباطی جوین- خوشاب آسفالت می شود.