خرم‎آباد- بیرانشهر یکی از شهرهای تابعه شهرستان خرم آباد است با جمعیت نزدیک به ۱۲هزار نفر که دارای ۹۲روستا است. بیشتر جمعیت این منطقه روستایی و عشایری است و تنها حدود ۲۰۰۰هزار نفر جمعیت شهری آن را تشکیل می‎دهند...

قصابان بیرانشهری زیرتیغ دامپزشکی

قدس‎آنلاین- گروه استانها- محمدولی کاظمی: بیرانشهر یکی از شهرهای تابعه شهرستان خرم آباد است با جمعیت نزدیک به ۱۲هزار نفر که دارای ۹۲روستا است. بیشتر جمعیت این منطقه روستایی و عشایری است و تنها حدود ۲۰۰۰هزار نفر جمعیت شهری آن را تشکیل میدهند.

یکی از موضوعاتی که در این منطقه نظر ما را جلب کرد، این بود که مسئولین شهرستانی و منطقه، قصابیهای این منطقه را پلمپ کرده بودند. اقدامی که بدون هیچ کار کارشناسی شده و تبعات بعدی انجام داده بودند. ادامهی ماجرا را از زبان مردم و مسئولین این منطقه بشنوید.

 علی شمس که از یکی روستاهای دور افتاده بیرانشهر جهت تهیه گوشت قرمز به این شهر آمده بود، به خبرنگار ما گفت: روستای ما حدود ۱۰ کیلومتر با شهر بیرانشهر فاصله دارد و امروز برای تهیه گوشت قرمز آمدم اما هر چقدر گشتم نصیبم نشد و گفتند قصابیها تعطیل هستند.

وی ادامه داد: چرا یک شهر نباید گوشت قرمز در آن پیدا شود مگر مردم این منطقه گوشت نمیخورند.

شمس اضافه کرد: با شماره یکی از قصابها تماس گرفتم که گفت ما کشتار انجام نمیدهیم و باید از خرمآباد گوشت تهیه کنید.

وی اذعان کرد: اگر برای تهیهی گوشت به خرمآباد برویم با توجه به هزینهی ایاب و ذهاب هر کیلو برای ما نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان هزینه میبرد و باید بیخیال خوردن آن بشویم.

در ادامه علی بیرانوند یکی از قصابهای بیرانشهری به خبرنگار ما گفت: نزدیک به یک ماه میشود که دامپزشکی تمام قصابیهای این منطقه را پلمپ کرده است.

وی با بیان اینکه به ما میگویند باید کشتار را در خرمآباد انجام بدهید که این کار با توجه هزینههای احتمالی برای قصاب صرفهی اقتصادی ندارد، گفت: با پیشنهاد یکی از اعضای شورای شهر که قرار شد یک ماهه کشتارگاه برایمان بسازد و ما هم به اعتبار قول ایشان یک ماه تعطیل کردیم اما خبری نشد و دوباره شروع کردیم.

بیرانوند اظهار کرد: بعد از اینکه کشتار جدید را شروع کردیم اینبار دامپزشکی آمد و تمام قصابیها را پلمپ کرد.

وی با از اظهار تأسف از اینکه چرا وقتی مسئولین جایگاهی برای کشتار قصابان آماده نکرده ‏اند و فقط زورشان به ما می رسد،تاکید کرد:اینها می گویند باید کشتار در خرم آباد انجام دهیم که این کار برای باتوجه به مسافت صرفه اقتصادی ندارد.

بیرانوند تصریح کرد:قبلا یک فضا برای اینکار آماده کرده بودند که به دلایلی تعطیل کردندو در حال حاضر هیچ فعالیتی در آنجا صورت نمی گیرد.

وی اضافه کرد:این ساختمان که به عنوان کشتارگاه تعبیه کرده بودند فضای آن کوچک بود و ما مجبور بودیم کشتار را دربیرون و فضای غیر بهداشتی انجام دهیم.

در ادامه عضو شورای شهر بیرانشهر گفت: فعلا مشکلات بیرانشهر زیر سایه مشخص نشدن شهردار پنهان شده است.

حوا بیرانوند با بیان اینکه یکی از دلایلی که قصابی ها را تعطیل کردند اعتراضات مردمی بود،بیان کرد:چون قصابی ها در فضای شهری اقدام به کشتار می کردند باعث شده از بوی تعفن جداول این منطقه را در بگیرد.

وی ادامه داد:یکی از موارد دیگر که باعث شد قصابی ها را پلمپ کنند رعایت نکردند اصول بهداشتی بود که این امر سلامت شهروندان را به خطر می انداخت.

عضو شورای شهر بیرانشهر خاطر نشان کرد:طبق دستوراتی که مسئولین امر داده بودند تمام قصابان این منطقه فقط می توانند در خرم آباد کشتار بکنند که این کار برای آنها صرفه اقتصادی نداشت.

بیرانوند بیان کرد:در جلسه ای که با اعضای شورای شهر داشتیم یکی از اعضا شورا متقبل کرد که زمین جهت احداث کشتارگاه به شهرداری واگذار کند.

در ادامه بخشدار بیرانوند گفت:تا پایان هفته قصابی های بیرانشهر شروع به فعالیت خواهند کرد.

علی رمضانی بابیان اینکه تا پایان هفته قصابان بیرانشهر شروع به کشتار خواهند کرد،افزود:این فعالیت تا انتخاب شهردار جدید موقتی خواهد بود که امیدواریم شهرداری در گوشه ای خارج از شهربه ساخت یک کشتارگاه نیمه صنعتی اقدام کند.

وی ادامه داد:مکانی که قبلا به عنوان کشتارگاه در نظر گرفته شده بود به هیچ وجه مکان مناسبی نبود.

بخشدار بیرانوند تاکید کرد:جایی که محیط بهداشتی و سلامت مردم را به خاطر بیاندازد مورد قبول ما نیست.

وی تصریح کرد:ما جایی می خواهیم که در خارج از شهر باشد و تمام اصول بهداشتی در آن رعایت شده و سلامت مردم تهدید نشود و مکانی درچارچوب قانون باشد.

برچسب‌ها