​ایلام- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: بودجه عمرانی ایلام در سال ۹۷، هفت و نیم درصد کاهش یافته است.

بودجه عمرانی ایلام ۷.۵ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رحمت اله قیصوری روز یکشنبه در تشریح ویژگی های لایحه بودجه سال ۹۷، با بیان اینکه تغییر بودجه ریزی از سنتی و برنامه ای به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، مهمترین ویژگی لایحه بودجه سال ۹۷ می باشد، اظهارداشت: در بودجه ریزی سنتی، شفافیت، بهره وری، کارایی و اثربخشی اندک است و بودجه بر اساس هزینه دستگاه های اجرایی مشخص می شود اما در بودجه ریزی عملکردی متناسب با اهداف سالانه فعالیت های دستگاه های اجرایی بودجه تأمین می گردد و در شفافیت، انضباط مالی، کارایی، اثربخشی و بهره وری آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آتی ردیف بودجه از ۳۳۷ به ۱۳۸ ردیف کاهش یافته است، افزود: در این بودجه بر پرداخت عادلانه یارانه ها تأکید شده و درآمد ناشی از حذف یارانه افراد ثروتمند و غیرنیازمند، در بخش های مختلف همچون صنعت، عمران، کشاورزی و ... در جهت اشتغالزایی و رفع فقر و محرومیت تزریق خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با تأکید بر اینکه روش اجرای هدفمندی یارانه ها به کشور ضربه زده است، بیان داشت: افزایش قیمت حامل های انرژی به صورت تسهیلات اشتغالزایی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

قیصوری به ۷۱ هزار طرح و پروژه نیمه تمام در کل کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هدف دولت در سال آتی تکمیل و بهره برداری از این طرح هاست که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی بتواند این پروژه ها را به سرانجام رسانده و منابعی که به واسطه این طرح ها مسکوت مانده، به مدار تولید و اشتغال بازگردد.

وی تمرکززدایی را از مهمترین اهداف بودجه سال آینده کشور عنوان و تصریح کرد: در این موضوع، امور استان ها به شهرستان ها واگذار شده و در همین راستا استان ها اختیارات بیشتری به دست آورده که از جمله آنها بودجه هزینه ای آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان ها انتقال یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای استان ها از ۴ و سه دهم درصد به ۲۴ و سه دهم در سال ۹۷ افزایش یافته است، افزود: امور رفاهی و اجتماعی نیز ۲۴ و نیم درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده و بودجه عمرانی کل کشور حدود ۱۶ درصد کاهش یافته که بودجه عمرانی استان ایلام در سال ۹۷ نسبت به سال جاری ۷ و نیم درصد کاهش خواهد یافت.

قیصوری کل اعتبار استان ایلام را یک هزار و ۴۵۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: از این مبلغ ۸۵۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای با احتساب بنیاد شهید و آموزش و پرورش است.

وی همچنین به افزایش اعتبار برخی پروژه ها همچون راه ایلام – حمیل – کرمانشاه در سال آتی اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه در سال جاری ۱۳ میلیارد تومان اعتبار داشته که در سال آتی اعتبار آن به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته همچنین سد سیکان که در سال جاری اعتباری به آن اختصاص نیافته بود در سال آتی، ۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با بیان اینکه در سال آتی پیش بینی ایجاد ۹۸۰ هزار شغل در کل کشور شده است، یادآور شد: سهم استان از این تعداد حدود ۲۰ هزار شغل است که امیدواریم محقق شود.

برچسب‌ها