بجنورد-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی برای تعیین تکلیف پروژه پارکینگ طبقاتی مرکز استان ۲ هفته به متولیان امر مهلت داد.

مهلت دو هفته ای معاون عمرانی استاندار برای تعیین تکلیف پروژه پارکینگ طبقاتی بجنورد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدحسین علی نیا در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت:با توجه به این که یکی از نیازهای اصلی ما در مرکز شهر بجنورد احداث پارکینگ طبقاتی است و به دلیل طولانی شدن فرآیند تصمیم گیری در خصوص احداث چنین پارکینگی لذا تا دو هفته دیگر باید این پروژه تعیین تکلیف شود.

وی افزود: کارشناسان دفتر فنی استانداری با اطلاعات کسب شده از سوی شهرداری، سرمایه گذار و مشاور طرح، تمامی موارد احداث این پارکینگ را مورد بررسی قرار داده اند.

علی نیا با بیان این که جلسه کمیته فنی این پروژه ۶ ماه گذشته با حضور سرمایه گذار تشکیل شد، گفت:تمام ایرادات فنی در باب مباحث ترافیکی پیرامون پارکینگ همانند نحوه ورود و خروج به دلیل محدودیت معابر در مرکز شهر، در قالب سوالاتی مطرح شد که بنا بر تصمیم این جلسه، مشاور طرح باید راهکارهای مورد نظر خود را ارائه دهد که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: مهلت دو هفته ای به سرمایه گذار و مشاور طرح داده شده تا شهرداری پاسخ سوالات مطرح را از مشاور درخواست کند که درصورت اقناع کارشناسان، راجع به این طرح تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

وی با تاکید بر این که باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای استان باشیم، گفت:جذب سرمایه گذار هم باید در چارچوب و بر اساس قاعده و اصول خود تحقق پذیرد اما نمی توان هر پروژه ای را بدون انجام کار پژوهشی و مطالعاتی اجرایی کرد.

علی نیا در بخش دیگر سخنان خود در خصوص طرح پیاده راه مرکز استان نیز اظهار داشت: از زمان اجرایی شدن طرح پیاده راه در بجنورد و در مسیر چهارراه مخابرات تا میدان شهید تاکنون استقبال خوبی از سوی مردم را شاهد بوده ایم.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای اجرای طرح جامع ترافیک بجنورد و افزایش تعاملات اجتماعی و فرهنگی، هر جمعه اجرایی می شود و تردد هرگونه وسیله نقلیه در این مسیر ممنوع خواهد بود.

وی افزود: ابتدا، انتها و ورودی های محدوده مورد نظر توسط شهرداری با تامین نظر راهور مسدود می شود و برنامه ها و اقدامات متنوع فرهنگی، مذهبی، ترویج حمل و نقل غیر موتوری، آموزش ترافیک و ... از سوی شهرداری و شورای شهر و با بهره مندی از ظرفیت دستگاه های اجرایی مرتبط انجام می شود.

برچسب‌ها