شهرکرد-با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری فردی متخلف در حین قطع درختان جنگلی، شناسایی و دستگیر شد.

متخلف قطع درختان جنگلی در چهارمحال و بختیاری دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری،مدیر کل حفاظت محیط ریوست چهارمحال و بختیاری گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست، فردی متخلف در حین ارتکاب جرم در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن دستگیر شد.

 شهرام احمدی اظهار کرد: مأموران درحین انجام گشت و کنترل در این منطقه جنگلی با مشاهده قطع چند اصله از درختان جنگلی اقدام به تجسس در این منطقه کردند.

وی افزود: مأموران این متخلف سودجو را در حین ارتکاب جرم به همراه ادوات قطع درخت دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند. این متخلف ۵۰ اصله درخت بلوط را برای قاچاق و فروش در بازار قطع کرده بود.

احمدی با اشاره به آمادگی و حضور همیشگی نیروهای حفاظت محیط زیست در عرصه های تحت مدیریت، عنوان کرد: علیرغم تمام تلاش ها و اهتمام مأموران یگان حفاظت محیط زیست، بدون همکاری های مردمی امکان صیانت کامل از محیط زیست و جنگل وجود نخواهد داشت و این مشارکت های مردمی است که می تواند از تجاوز و تخریب محیط زیست به طور صد درصد پیشگیری کند.

منطقه حفاظت شده هلن بر اساس تصمیم شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۷۷ مبنی بر حفاظت از ده درصد جنگل های کشور انتخاب و یک سال بعد مورد تصویب قرار گرفت. این منطقه با ۴۰ هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهار محال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

برچسب‌ها