زاهدان - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در لایجه بودجه سال ۹۷ برای بخش عمرانی (تملک دارایی) این استان پیش بینی شده که برابر پارسال است.

پیش بینی ۱۷۰۰  میلیارد تومان در بودجه ۹۷به بخش عمرانی سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مالکی امروز در کنفرانس مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بودجه سال ۹۶ هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان برای بخش عمرانی سیستان و بلوچستان مصوب شد.  

وی ادامه داد: از مجموع این اعتبارات ۲۰۱ میلیارد تومان مربوط به تملک استانی، ۳۴۱ میلیارد تومان از محل ۲ درصد نفت و گاز، ۵۹ و نیم میلیارد تومان متوازن استانی، ۱۹۰ میلیارد تومان ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی، ۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل ۲۷ دهم درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۹۳۶ میلیارد تومان نیز از محل ۴۸ ردیف ۵۵۰ هزار بوده است.

وی افزود: هم اینک اعتبارات بودجه سال ۹۶ سیستان و بلوچستان از هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی به ۲ هزار و ۶۸ میلیارد تومان رسیده که در مجموع ۲۹ درصد آن تخصیص یافته است.

وی گفت: در لایحه بودجه سال آینده نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در بخش عمرانی سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است که همانند امسال این اعتبار افزایش می یابد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این استان از لحاظ اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

مالکی تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی سیستان و بلوچستان با وجود کاهش ۱۶ درصدی این اعتبارات در بودجه ۹۷ به دلیل مدنظر قرار دادن توازن منطقه ای، محرومیت ها و پایین بودن شاخص های اقتصادی و اجتماعی این استان نسبت به کشور کاهش نداشته است.

وی بیان کرد: همچنین اعتبارات جاری ۲۷ دستگاه اجرایی سیستان و بلوچستان امسال از ۲۹۳ میلیارد تومان هم اینک به ۳۰۴ میلیارد تومان رسیده که این میزان اعتبار تا پایان سال افزایش پیدا می کند.

وی با بیان اینکه از سال آینده آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان نیز در زمینه اعتبارات اجرایی استانی می شوند ادامه داد: در لایحه بودجه سال ۹۷ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان اعتبارات جاری برای این استان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: اعتبارات هزینه ای سیستان و بلوچستان در لایحه بودجه سال آینده ۱۳.۶ دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح های بزرگ اقتصادی و زیربنایی در این استان نظیر توسعه بندر شهید بهشتی، طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان، انتقال گاز، راه آهن، اجرای آبیاری تحت فشار برای ۱۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی جنوب استان و غیره از محل صندوق توسعه ملی و سایر بخش های عمومی دولت در دست اجراست.

مالکی بیان داشت: در بودجه سال آینده دولت موظف شده در روستاها زمینه اشتغال را فراهم کند. وی ادامه داد: پنج هزار روستا با ظرفیت های خاص برای اشتغالزایی هر منطقه در کشور شناسایی شده که سهم سیستان و بلوچستان ۳۶۴ روستاست. وی گفت: در بودجه سال ۹۷ رویکردهای اشتغال فراگیر، نظم در بودجه و عدالت مدنظر قرار گرفته است.

برچسب‌ها