خرم‎آباد- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان از وجود ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد مطلق در استان خبر داد.

وجود بیش از ٨۶ هزار بی‌سواد مطلق در لرستان

به گزارش قدس‎آنلاین، هاشم دالوند در نشست با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: نمی‌توانیم بگوییم پرونده بی‌سوادی به طور کامل بسته شده است.

وی ادامه داد: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌تواند جلوی مفسده را بگیرد، همانگونه که خبرنگاران سبب صلح و همبستگی شدند می‌تواند در مقابله با دشمنان نظام با اطلاع رسانی دقیق دشمن را از دوست تشخیص دهند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد:  ۹۲.۵ درصد جمعیت استان باسواد هستند.

دالوند با اشاره به تعداد جمعیت بیسواد استان افزود:  از  ٨۶ هزار و ۳۹۴ بی‌سواد؛  ۳۱ هزار و ۶۹۶ نفر مرد و ۵۴ هزار و ۶۹۷ نفر نیز زن هستند.

وی گفت: امسال تعهد داریم ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر را با سواد و برای اولین بار به ۱۰۰نفر آموزش رایانه ارائه شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یادآور شد: تعهد امسال شامل سواد آموزی ۹۰۰۰ نفر، انتقال ۷۰۰۰ نفر و تحکیم ۱۵۰۰نفر است.

دالوند تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۷۰۰نفر را در سطح استان تحت پوشش قرار دادیم.

این مسوول با بیان اینکه سیاست‌های آموزش و پرورش را به خوبی اجرایی کردیم، درباره مراکز یادگیری بیان کرد: این مراکز در کشور و استان نوپاست؛ در اردوگاه شهرستان ازنا ۲۰ تبعه خارجی بی‌سواد را ثبت‌نام و آموزش دادیم.

وی افزود: همچنین در طرح مددجویان و زندانیان ۴۱مددجوی بی‌سواد را تحت پوشش سواد آموزی قرار دادیم.

دالوند با بیان اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش در مراکز یادگیری آموزش مهارت‌ها به مدت ۱۲۰دقیقه بوده است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های نهضت واگذاری سوادآموزی به بخش خصوصی است و دولت در قبال این افراد هیچ تعهدی ندارد.

وی تاکید کرد: این موسسات براساس میزان سرانه از ما حقوق می‌گیرند؛ براساس هر قبولی ۱۲۰هزار نفر سوادآموزی، انتقالی ٨۴۰ هزار تومان و تحکیمی ۱۳۰ هزار تومان تعیین شده است و به عنوان تشویقی به هر سوادآموزی که موفق به باسوادی شود ۱۴۴هزار تومان پرداخت خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها