خرم‎آباد- صاحبان کامیون‎های استیجاری شهرداری منطقه یک خرم‎آباد اعتصاب کردند.

قدس‎آنلاین- گروه استان‎ها- اکبر بابایی مفرد: شهرداری خرم‌آباد با اعلام بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی مدتی‌ست با کمبود نقدینگی مواجه شده که البته اختلاس‌های اخیر نیز مشکلات را افزون‌تر کرده است. بدهی‌هایی که در حالتی خوشبینانه باید گفت صرف پروژه‌هایی شده که همچنان نیمه کاره رها شده‌اند و گویا امیدی به تکمیل آن‌ها نیست.

اگر چه با شروع این پروژه‌ها انتظار می‌رفت تغییرات قابل ملاحظه‌ای در سطح شهر ایجاد شود اما در پس این پروژه‌ها که عمدتاً در زمینه‌ فضای سبز بود، گویا زد و بندهایی هم صورت گرفته و مبالغ هنگفتی به جیب تعدادی انگشت شمار سرازیر شده است. گواه این موضوع به پرونده اختلاسی برمی‌گردد که چند وقتی‌ست متهمانی هم به مراجع قضایی معرفی کرده است با این حال امیدها به بهبودی در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد، طبق این شواهد شهرداری با تلی از بدهی به دست وحید رشیدی سپرده شد و همه انتظار داشتند برنامه مدون و قابل قبولی از سوی وی برای برون رفت از این وضع نابسامان تدوین و اجرا شود.

البته تمام سعی و تلاش شهردار خرم‌آباد باید به پرداخت بدهی‌ها و تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های نیمه کاره معطوف شود و تا رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش‌ها باید دوچندان شوند.

اما، در سوی دیگر این قضیه کارگرانی قرار دارند که ماه‌هاست حقوق نگرفته و خلف وعده‌ها درخصوص پرداخت معوقات آن‌ها همچنان ادامه دارد، این موضوع تمامی کارگران مناطق سه گانه شهرداری را شامل می‌شود و همه به نوعی با این چالش‌ها دست و پنجه‌ نرم کرده‌اند.

حتما اطلاع دارید و شاهد بوده‌اید که بارها کارگران شهرداری با تجمع، اعتراض و اعتصاب در گوشه و کنار شهر، فریاد خود را به گوش مسئولین رسانیده‌اند، تجمعات اعتراض آمیزی که تا به حال ثمرات مثبتی در پی نداشته و حالا اندک امید این کارگران بخت برگشته کاملاً به یاس تبدیل شده است.

شهرداری منطقه یک خرم‌آباد کارگرانی دارد که موج اعتراضات آن‌ها هم‌چنان ادامه داشته و روز خود را به امید تدبیر و چاره‌ای به شب می‌رسانند، به تازگی صاحبان کامیون‎های استیجاری این منطقه از شهرداری، خود را به خیل جمعیت معترض کارگران رسانیده و خواستار وصول مطالبات هفت ماهه‌ی خود هستند، کسانی که شب و روزشان را در کوچه و خیابان‌های این شهر فقط برای خدمت به مردم سر می‌کنند و در آخر سرماه که می‌رسد با دستانی خالی شرمنده خانواده‌های‌شان می‌شوند.

زمانی که تصدی شهرداری منطقه یک به حسین‌زاده رسید، قول‌هایی مساعد در جهت پرداخت معوقات کارگران و کارکنان داده شد اما این وعده‌ها مدتی‌ست بر روی کاغذ جا خوش کرده و اجرایی شدن آن‌ها زمان معلوم و مشخصی ندارد.

شهردار خرم‌آباد نیز که خود از بدنه شهرداری بوده قبل از قبول این سِمت کاملاً در جریان حواشی و اتفاقات شهرداری بوده و انتظار می‌رفت با برنامه‌هایی از پیش تعیین شده با دستی پر به مردم این شهر خدمت کند، اما متأسفانه می‌بینیم و می‌شنویم که مشکلات هم‌چنان به قوت خود باقی‌ست.

از طرفی، شورای شهر نیز به گونه‌ای که از شواهد برمی‌آید میل چندانی به بهبود شرایط فعلی ندارد، اگر غیر از این بود می‌بایست تاکنون اقدامی امیدوارانه در این راستا صورت می‌گرفت.

هر اداره و ارگان ممکن است در مقطعی از فعالیت خود خواسته یا ناخواسته با مشکلاتی مواجه شود اما شهردار خرم‌آباد که پیش‌تر در جریان تمامی اتفاقات بوده است چرا برنامه‌ی درستی برای حل این مسائل ارائه نداده است؟

اگرچه در زمان شهردار سابق اتفاقی رخ داده که امروز گریبان گیر شهر شده است، اما به جای پیدا کردن مقصر زمان آن است که فقط و فقط به دنبال رفع مشکلات و معضلات موجود بود.

این روزها کارگران زحمت کش و نگون بخت تنها به فکر دریافت معوقات خود هستند و مردم هم می‌خواهند نبوغ و برنامه‌های شهردار جدید را شاهد باشند، پس همان بهتر که شورای شهر و شهرداری چاره‌ای اساسی در جهت رفع مشکلات عدیده خرم‌آباد بیاندیشند.

هر کسی یا کسانی که با سوءمدیریت خود بر دامنه مشکلات این شهر افزوده‌اند، کسانی دیگر که بر مسندها تکیه می‌دهند از سوءمدیریت‌ها درس عبرت بگیرند و چاره‌ای بیاندیشند، چرا که خانواده‌های این کارگران زحمت کش در بازی قمار کرسی نشینان هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند و لازم است حق و حقوق آن‌ها هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

برچسب‌ها