شهرکرد- بزرگترین فرهنگ در جامعه اسلامی ترویج فرهنگ غنی شهید و شهادت است اما در این بین رسانه های محلی از انتشار سالگرد شهادت شهیدان مجتبی استکی و امامقلی جعفر زاده استنکاف کردند.

عدم پوشش مراسم گرامیداشت شهیدان استکی و جعفرزاده توسط رسانه های محلی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سالگرد شهادت شهیدان مجتبی استکی نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی و امامقلی جعفر زاده فرماندار شهرستان شهرکرد که در اول دیماه سال ۱۳۶۰ توسط منافقین کوردل در مشهد مقدس به شهادت رسیدند شامگاه شنبه دوم دیماه به همت هیئت امناء مسجد جامع شهرکرد،شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و خانواده شهید در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.

این مراسم با تبلیغات خوب و مناسب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح شهر و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خوب و دقیقی صورت گرفت  در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد،جعفر مردانی معاون سیاسی امنیتی استاندار،فرماندار شهرستان شهرکرد و خیل عظیم مردم همیشه در صحنه و شهید پرور شهرستان شهرکرد با شکوه خاصی برگزار گردید.

اما آنچه باعث تعجب و شگفتی است سکوت خبری سیمای محلی با عنوان "جهانبین"  است که دریغ از حضور یک عکاس،خبر نگار و فیلمبردار رسانه محلی و حتی یک ثانیه انعکاس خبری این مراسم در رسانه محلی استان که به نوعی برگزاری این مراسم با بایکوت خبری از سوی رسانه محلی که منتسب به رسانه ملی است روبرو شد.

نکته دیگر که باید بدان اشاره کرد بایکوت خبری این مراسم از سوی رسانه ها از خبرگزاری های مختلف و متعدد استانی چه از اصولگرا گرفته و تا اصلاح طلب دریغ از یک سطر خبر از انعکاس خبری شهادت نماینده دور اول شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی و اولین فرماندار شهید شهرستان شهرکرد.

یک سئوال اساسی وجود دارد اگر مراسمی با حضور یکی از مدیران استان در سطح پائین تر در سالن آمفی تئاتر و یا فرهنگسرا و یا حتی برنامه کنسرت یکی از خوانندگان پاپ یا محلی بود رسانه محلی و خبرگزاری های مختلف با حرص و ولعی خاص و با آب و تاب چنان بدان پرداخته که گوش فلک را کر می کردند.

تنها خبرگزاری که مراسم سالگرد شهادت شهیدان شب گذشته را پوشش داد خبر گزاری قدس آنلاین بود و دیگر رسانه های محلی و غیر محلی با  بی توجهی مراسم سالگرد شهادت شهیدان دیارمان را بایکوت کردند که بسیار قابل تامل است.

سخن آخر

مگر  جز این است که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند " زنده نگهداشتن فرهنگ شهید و شهادت کمتر از شهادت نیست" پس مسئولان فرهنگی،ارتباطات جمعی برای این همه غفلت و بایکوت خبری شهیدان چه حجتی دارند،امید است دیگر شاهد چنین برخوردهای ناشیانه و غفلت انگیزی نباشیم.

برچسب‌ها