شیراز- مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت :راه باید احداث شود اما اقداماتی نیز باید صورت گیرد که کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

جاده ها را با کمترین تخریب محیط زیست بسازیم
به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت :ما باید از دل دشت‌ها دره ها و کوه ها، تپه ها و جنگل ها عبور کنیم و راه بسازیم که قطعا طبیعت آسیب می بیند و تخریب می شود.  
مهندس فیروز تکاور یاد آور شد :ما ناچاریم برای دست یافتن به توسعه پایدار و زندگی بشر راه احداث کنیم و با این تخریب ها و آسیب ها به طبیعت را به حداقل کاهش دهیم.
وی تاکید کرد :یک اقدام پیشگیرانه که قبل از اجرا می توانیم انجام دهیم این است که با مشاوری که قرار داد میبندیم که مسیر را مطالعه کند همان مشاور هم مطالعه زیست محیطی را انجام دهد.  
مهندس تکاور با اشاره به فرهنگ سازی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست بعد از احداث راه توسط انسانها افزود:بعد از احداث راه توسط انسانها افزود:بودند از ایجاد راه‌ آرامش و آسایش محیط بهم میخورد و چون پای انسان به محیط باز می شود خطر آتش سوزی و آلودگی محیط افزایش می یابد که باید با فرهنگ سازی از تخریب محیط زیست جلوگیری شود.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت :در نهایت راه باید احداث شود چون عامل توسعه پایدار است ولی باید اقداماتی صورت پذیرد که حداقل آسیب به محیط زیست وارد شود.
وی افزود :راه باید احداث شود چون عامل توسعه پایدار است و اقداماتی نیز باید صورت گیرد که محیط زیست تخریب نشود و تخریب ها به حداقل کاهش یابد.
مهندس تکاور گفت :در حال حاضر در استان فارس ۱۷۰۰۰ کیلومتر راه احداث شده آسفالته موجود می باشد.  
وی افزود :حدود ۱۳۷۰ کیلومتر بزرگراه،۱۸۲۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی داریم ...
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اذعان داشت :حدود ۱۹۵۰ کیلومتر راه در دست ساخت در استان فارس می باشد و ۲۴۵۰ کیلومتر نیز در برنامه کاری هست که مطالعه شده و نقشه آماده می باشد. مهندس تکاور خاطر نشان ساخت :ما از لحاظ طول راهی جز چند استان اول کشور می باشیم اما هنوز تراکم نسبی ما ۶/۱۳ است که نسبت به کل کشور پائین تر می باشیم و این بدان معنی نیست که طول راههای ما کم است.
وی تصریح کرد :در استان فارس حدود ۲۰۰۰ کیلومتر راه در دست ساخت می باشد که ظرف دو سال آینده پیش بینی می کنیم به اتمام برسد و تراکم نسبی ما به ۱۵ خواهد رسید و اگر راههایی که در برنامه چند سال آینده به تراکم نسبی ۱۷ خواهیم رسید.

برچسب‌ها