گرگان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: در سال های ۹۵ و ۹۶ مجموعا ۴۰ میلیارد تومان به استان اختصاص پیدا کرد. در همین باره ۹۲ میلیارد تومان پرونده به بانک سینا معرفی کردیم و برای پرداخت ۱۴ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است. ۱۰ میلیارد تومان از طریق بانک پارسیان به طرح های اقتصادی روستاییان پرداخت می شود که تاکنون ۲۱ میلیارد تومان طرح معرفی شده است.

معرفی ۹۲ میلیارد تومان پرونده تسهیلات روستایی
به گزارش قدس آنلاین، علی نصیبی افزود: مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری زیرمجموعه معاونت عمرانی استانداری است و باتوجه به رویکرد معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در اقتصاد روستاییان ورود کردیم.
وی افزود: در مرکز تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف منعقد شده که براساس برخی شاخص ها سهمیه استانی هم مشخص شده است.  
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: بانک کشاورزی یکی از این بانک ها بود که قرار شد در قالب تفاهم نامه تسهیلاتی را برای سرمایه در گردش واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به روستاییان پرداخت کند.
وی بیان داشت:  این تسهیلات در مناطق برخوردار و توسعه یافته با سود ۱۶ درصد و در مناطق کمتر توسعه یافته ۱۲ درصد است.   
نصیبی گفت: در همین راستا ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهمیه برای استان پیش بینی شده بود که ۱۰۰ درصد آن جذب شد. با اینحال تقاضا کردیم از مبالغ استان های دیگر که جذب نشد بالغ بر ۵.۵ میلیارد تومان به استان اختصاص دهند که تاکنون ۱۲.۵ میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی شد و ۳.۸ میلیارد تومان در شرف پرداخت قرار دارد.
وی افزود: تفاهم نامه دیگری با صندوق کارآفرینی امید منعقد شده  که ۱۲.۵ میلیارد تومان برای ۵ طرح مصوبه اخذ شد به صورت مرحله ای به متقاضیان پرداخت می شود.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری بیان داشت: تفاهم نامه ای هم با بانک سینا منعقد شده که ۵ درصد سود آن توسط معاونت ریاست جمهوری و ۵ درصد هم بنیاد علوی پرداخت می شود.

برچسب‌ها