ساری- مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: هرگونه کاهش بودجه‌ ای در بیمه سلامت باعث چالش جدی در این بخش می ‌شود.

کاهش بودجه، بیمه سلامت را دچار چالش می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت مازندران، رسول ظفرمند اظهار امیدواری کرد نمایندگان مجلس در تصویب بودجه سال آینده، نگاه حمایتی را همچنان حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه در استان مازندران یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر زیر پوشش این اداره کل هستند، تصریح کرد: این سازمان برای هر فرد بیمه شده سالانه ۴۶۰ هزار تومان هزینه می ‌کند ولی درآمد این سازمان از هر فرد ۲۵۰ هزار تومان و در بخشی از افرادی که از سازمان خدمات می‌گیرند درآمدی هم نداریم، تنها محل کسب درآمد و دریافت حق بیمه ما از کارکنان دولت است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در صندوق روستایی از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند، افزود: ۲۲۱ هزار نفر در قالب بیمه سلامت به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت استان هستند.

ظفرمند اضافه کرد: پرداخت دولت بابت افراد زیرپوشش صندوق بیمه روستایی حدود ۱۲۷ هزار تومان است ولی به صورت میانگین سالیانه ۴۶۰ هزار تومان برای هر نفر هزینه می‌شود.

وی در ارتباط با برخی هجمه‌های علیه بیمه سلامت و پولی کردن دفترچه‌های این سازمان برای افرادی که از گذشته از این سازمان خدمات می‌گرفتند، گفت: همه ۲۲۱ هزار نفری که به صورت رایگان از خدمات بیمه ‌ای استفاده می‌کردند مانند روال گذشته هیچ پولی بابت دریافت دفترچه پرادخت نمی‌کنند.

ظفرمند ادامه داد: از افرادی که در مهلت تعیین شده برای دریافت خدمات بیمه ‌ای مراجعه نکرده و با توجه به تغییر شرایط زندگی قرار است از خدمات این سازمان بهره ‌مند شود با پرداخت نصف حق بیمه سایر افراد که ۴۰ هزار تومان است به صورت ماهیانه تحت خدمات بیمه‌ ای این سازمان قرار گیرند.

وی در ارتباط با دغدغه افرادی زیرپوشش صندوق بیمه همگانی که ممکن است به خدمات بخش خصوصی برای درمان احتیاج داشته باشند، افزود: این موضوع را هم در کمیته بهداشت و درمان استان مورد بحث و بررسی قرار دادیم که اگر مراکز درمانی دولتی استان امکانات درمانی برای فرد بیمه شده را در اختیار نداشته باشند، هزینه درمانی آنها براساس تعرفه دولتی پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر سالانه حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برای درمان در بیمه سلامت استان هزینه می‌شود، گفت: نگاه دولت در این بخش بسیار مناسب است و انتظار داریم که روند حمایتی دولت در بودجه سال آینده با همکاری نمایندگان مجلس ادامه داشته باشد.

ظفرمند افزود: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بیمه سلامت استان رقم خورد و با این اقدام دولت امید دغدغه‌ های افرادی که نیاز به خدمات درمانی از طریق بیمه سلامت داشتند تا حدود زیادی رفع شده است.

برچسب‌ها