بیرجند- نماینده مردم شهرستاهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی در بخش درمانی پیشرفت‌های خوبی داشته است گفت: با پیگیری‌های مکرری که انجام شد یک دستگاه آنژیوگرافی وسی تی اسکن به خراسان جنوبی اختصاص و امروز افتتاح شد.

استان خراسان جنوبی در بخش درمانی نیازمند اعتبارات ویژه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از تجهیزات بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی رازی بیرجند اظهار داشت: اخیراً ۴ دستگاه آنژیوگرافی وارد کشور شده که با پیگیری‌های مکری که انجام شد یک دستگاه آنژیوگرافی و سی تی اسکن به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در مدت ۳ سال گذشته بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) و بیمارستان رازی بیرجند افتتاح شده است افزود: باید از امکانات خوب و به روز تجیهزات بیمارستان رازی استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی در چند سال گذشته در بخش درمانی پیشرفت‌های خوبی داشته است.

عبادی با بیان اینکه بصیرت مردم در ۹ دی سبب ناامیدی دشمنان به ویژه نخست وزیر انگلیس، اسرائیل و آمریکا شده است افزود: حماسه ۹ دی در دل ملت ایران باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: مردم در راهپیمایی ۹ دی ماه سال ۸۸ تنها برای حمایت از ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد میدان شدند و از فرد خاصی حمایت نکردند اما به راستی که این روز روز بصیرت و حماسه آفرینی است.

ظهر امروز دستگاه آنژیوگرافی، سی تی اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس و نخستین دستگاه آندوسکپی مجاری صفراوی در بیمارستان رازی به بهره‌برداری رسید که برای دستگاه آنژیوگرافی ۳۵ میلیارد ریال، دستگاه سی تی اسکن ۱۸ میلیارد ریال و دستگاه اندوسکپی مجاری صفراوی ۱۱ میلیارد ریال  هزینه شده است.

دستگاه آندوسکپی مجاری صفراوی اولین آندوسکپی مجاری صفراوی در خراسان جنوبی است که امروز راه‌اندازی شد و تا کنون این دستگاه در استان وجود نداشته که بیماران سنگ مجاری صفراوی به مشهد اعزام می‌شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها