یزد - معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با تاکید بر بهره‌گیری از تسهیلات فاینانس به منظور تکمیلی طرح‌های نیمه تمام استان، گفت: برای هفت طرح بزرگ استان مجموعاً ۱۹۴ میلیارد تومان از محل مشارکت عمومی خصوصی تجهیز منابع شده است

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان یزد نیازمند بهره گیری تسهیلات فاینانس  است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نبی درچهارمین جلسه شورای فنی استان با اشاره به ماده ۲۰ قانون برنامه ششم توسعه و ابلاغ دستورالعمل چگونگی صدور مجوز تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) مصوب شورای اقتصاد، اظهارداشت: تسهیلات مالی خارجی به عنوان یکی از منابع تامین مالی طرح‌های نیمه‌تمام در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ مورد توجه قرار گرفته است .

وی افزود: دولت در سال آینده از محل منابع عمومی، درآمدهای اختصاصی و صندوق توسعه ملی جمعاً به میزان ۷۳ هزار میلیارد تومان برای اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در نظر گرفته است.

نبی تصریح کرد: علاوه بر این، به منظور تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تسهیلات و آورده بخش خصوصی به میزان ۵۳.۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است .

این مسئول گفت: سهم بازارهای پولی و مالی از منابع تکمیل طرح‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن می‌تواند به صورت تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) در طرح‌ها بکار گرفته شود .

وی با تاکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی به این موضوع خاطرنشان ساخت: برای هفت طرح استان از جمله فاضلاب شهر یزد، فاضلاب شهر ابرکوه، فاضلاب شهر تفت، بیمارستان خاتم، راه آهن یزد – اقلید، آبرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و آب‌رسانی خط دوم از بهشت آباد مجموعاً به میزان ۱۹۴ میلیارد تومان از محل مشارکت عمومی خصوصی تجهیز منابع شده که می تواند درصورت مشارکت سرمایه گذار موجبات تسریع در بهره برداری از این طرح‌ها فراهم شود .

نبی تصریح کرد: دستورالعمل چگونگی صدور مجوز فاینانس برای بهره‌برداری به دستگاه‌های استانی ارسال شده است .

برچسب‌ها