۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: 581939

خرم‎آباد- شاید کارتون دوقلوهای افسانه ‏ای را به خاطر داشته باشید، کارتونی که یک دختر و پسر دوقلو به طور همزمان در یک ساعت و یک مکان متولد شدند، حالا حکایت برج‏ های دوقلوی خرم ‏آباد است.

قدس آنلاین- گروه استان ها- اکبر بابایی مفرد: شاید کارتون دوقلوهای افسانه‏ ای را به خاطر داشته باشید، کارتونی که یک دختر و پسر دوقلو به طور همزمان در یک ساعت و یک مکان متولد شدند، حالا حکایت برج‏های دوقلوی خرم ‏آباد است.

آن دوقلو، هفت قدرت عجیب داشتند، که دو مورد آن چندان بی شباهت به قدرت مدیران، نمایندگان و کسانی که در راس امور هستند، نیست.

قدرت فریب:

همان قدرتی که برخی افراد در جایگاه نامزدهای شورای شهر، نمایندگان مجلس و حتی ریاست جمهوری از خود بروز می‏دهند و با فریب عموم به مقاصد خود می‏رسند و خرشان که از پل گذشت همین مردم را به کل فراموش می‏کنند.

قدرت دیوار:

همین منتخبین من و شما چه راحت بعد از انتخاب شدن بی آن‏که بدانند مردم پلکان ترقی آن‏ها بوده ‏اند دیواری بین خود و مردم ایجاد می‏کنند که چهار و گاهاً هشت سال حایل بین آن‏ها و مردم است.

کمی ذهن خود را از برنامه کودک دهه‏ ی هفتاد دور کنید و یک دنیای واقعی با افراد و افکار واقعی را تجسم کنید، دوقلوهای داستان ما آدمیزاد نبوده بلکه یک پروژه ساختمانی را شامل می‏شوند.

برج‏های دوقلوی کیو؛ که به گفته دست اندرکاران آن، بزرگ‏ترین پروژه تجاری - مسکونی غرب کشور محسوب می‏شود، موضوع داستان واقعی است.

پروژه‏ای که با سرو صدای فراوان و در میان موج گسترده‏ای از تبلیغات آغاز به کار کرد و پیمانکاری به ظاهر قدر بعد از یک دهه رکود آن را به جریان انداخت، حالا به مرحله ‏ای رسیده که زمختی آن عقل و هوش و فکر و ذهن هر شهروندی را می ‏خراشد، اخیراً هم شنیده شده که شاید برج ‏های دوقلو در میان بدهی‏ های میلیاردی شهرداری به مجری طرح فروخته شود.

هر چند که شرکت پیمانکار، طرح‏های به مراتب بزرگ‏تر از برج‏های دوقلو را در مناطقی از کشور اجرا کرده و در حال اجرا دارد اما بنا به ادعای نماینده‏ ی کارفرما هیچ پروژه ‏ای در طول عمر فعالیت این شرکت نیمه کاره رها نشده و تمامی آن‏ها به بهره برداری رسیده‏اند، اما گویا این داستان در لرستان با همه نقاط ایران از زمین تا آسمان تفاوت دارد و اینجا را باید سرزمین پروژه ‏های راکد و نیمه تمام لقب داد.

پروژه برج ‏های دوقلوی خرم ‏آباد از اوایل سال ۹۴ با مشارکت ۲۵ درصدی شهرداری خرم‌آباد و ۷۵ درصدی گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین کوثر آغاز و در دست احداث می‏باشد، قرار بر این بود در مهر ماه۹۷ به بهره برداری برسد، وعده‏ای که در این برهه‏ ی زمانی و با توجه به روندی که در ساخت آن مشاهده می‏شود، بعید به نظر می‏رسد.

با اشاره‏ای به مشخصات این طرح، پروژه برج‌های تجاری مسکونی کیو در شمال خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۱۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۵۸ هزار مترمربع و ۳۰ طبقه، مرتفع‌ترین پروژه مسکونی در لرستان است.

این برج‌ها دارای سالن اجتماعات و کنفرانس، کافی شاپ و رستوران، سالن‌های ورزشی، مرکز خرید و محوطه‌سازی طراحی شده ‏اند.

هر برج دارای ۳۰ طبقه بوده و بخش مسکونی آن‌ها با ۳۵۴ واحد ۱۲۰، ۱۵۰، ۱۹۵، ۲۰۰ و ۲۰۵ متری طراحی شده است، اما با معرفی مشخصات این طرح و پیشرفت فیزیکی آن آیا در یک سال آینده مردم خرم‏ آباد می‏توانند شاهد تکمیل و افتتاح آن باشند؟!

تکمیل و افتتاح این پروژه در شهر خرم ‏آباد حالا دیگر جزیی از محالات تلقی می‏شود، کم کم باید آن را به ناوگان پروژه ‏های راکد و رنگ پریده لرستان اضافه کنیم.

پروژه‏ای که از زمان استاندار و شهردار سابق آغاز به کار کرد احتمال می‏رود به مانند بام خرم‏ آباد چون که منتسب به دهمرده بود و به حال خود رها شد، این پروژه هم سر از گودال بهارستان درآورد.

بزرگ‏ترین پروژه تجاری مسکونی غرب کشور که در صورت بهره برداری می‏توانست بخشی از بیکاری جوانان این شهر را  برطرف نماید در پاس کاری مسئولان سرگردان است و گویا کسی پیدا نمی‏شود سرپرستی این دوقلوهای یتیم را بر عهده بگیرد!

برچسب‌ها