در حالی که مدیران بسکتبالی باید این رشته را به رقابتی سالم تبدیل کنند اما ظاهراً آنها زمین بسکتبال را با چاله‌میدان اشتباه گرفته و مشت‌زنی می‌کنند.

اتفاقات زننده در لیگ برتر/ مدیرانی که زمین بسکتبال را با چاله‌میدان اشتباه گرفته‌اند!

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، درست است این روزها بسکتبال ایران بدون رئیس اداره می‌شود و آنچنان که باید از ثبات برخوردار نیست اما حداقل انتظار از اهالی این رشته به خصوص مدیران باشگاه‌ها این است که فضا را در آستانه انتخابات متشنج نکنند. انتظاری که ظاهراً بیجا است  و متاسفانه خود آنها نقش اصلی را در این تشنج‌ها دارند.

روز گذشته در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ بسکتبال یک دیدار حساس و تماشایی در ماهشهر بین پتروشیمی و مهرام برگزار شد. هرچند این بازی حساس، زیبا و تماشایی برگزار شد اما در پایان صحنه‌های زشتی در زمین مسابقه رقم خورد که انتظار نمی‌رفت از اهالی بسکتبال چنین شرایطی رقم بخورد.

در پایان مسابقه هنگامی که تیم‌ها به رختکن‌ها می‌رفتند شاپور یاوری مدیرعامل باشگاه پتروشیمی زمانی که با مصطفی هاشمی سرمربی مهرام روبه‌رو می‌شود به صورت وی سیلی زده و برخورد بسیار زشتی می‌کند.

یاوری که از مدیران آرام و با اخلاق بسکتبال شناخته می‌شود در این صحنه روی دیگری را نشان داد.

مشخص نبود این حرکت به مسائل قبلی باز می‌گردد یا ناراحتی او از باخت بوده است که در هر دو صورت هم این صحنه زشت مورد نکوهش جامعه ورزش به خصوص بسکتبال  خواهد بود.

بسکتبال ایران این روزها در آستانه انتخابات قرار دارد و نیاز است که همه برای برگزاری هرچه بهتر مجمع انتخاباتی تلاش کنند و نباید با انجام این حرکات نگاه مردم را به ورزشی که مدعی دانشگاهی بودن دارد، عوض کنیم.

این تنش‌ها از سوی کسانی رقم می‌خورد که خود باید بازیکنان و مربیانشان را کنترل کنند و با این شرایط تماشاگری که روی سکو نشسته یا از تلویزیون این صحنه را تماشا می‌کند چه قضاوتی خواهد کرد. آیا یک برد یا باخت ارزش این کارها را دارد.

پتروشیمی روز گذشته بازی و اخلاق را با هم باخت؛ تیمی که مدعی اول قهرمانی است روز گذشته نخستین شکستش را تجربه کرد اما شکست اصلی برای انها پس از پایان مسابقه بود. قطعاً کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال  به این موضوع رسیدگی خواهد کرد اما رسیدگی اصلی را جامعه بسکتبال باید انجام دهد. نکوهش این رفتارها می‌تواند مانع از ادامه یافتن آن باشد.

برچسب‌ها