هفته پانزدهم رقابتهای لیگ برتر والیبال با میزبانی صدرنشین و دربی خودروسازان همراه خواهد بود.

امیدواری نماینده اردکان به کسب امتیاز مقابل صدرنشین/ دربی خودروسازان در خانه والیبال

به گزارش قدس آنلاین، هفته‌ پانزدهم لیگ برتر والیبال ایران فردا (چهارشنبه) با برگزاری شش دیدار در شهرهای تهران، تبریز، گنبد، کاشان و ساری آغاز می‌شود.

در نخستین دیدار هفته‌ پانزدهم از ساعت ۱۵ در خانه والیبال بانک سرمایه میزبان خاتم اردکان است. شاگردان مصطفی کارخانه با توجه به پیروزی قاطع در هفته‌ گذشته برابر پیکان، در این دیدار خانگی می‌توانند با کسب یک پیروزی دیگر فاصله‌شان با رقبا را بیشتر کنند. بانک سرمایه با ۱۳ برد و ۳۹ امتیاز در صدر قرار دارد. در سوی دیگر خاتم که پس از جذب چند بازیکن جدید در تعطیلات نیم فصل بردهای خوبی را در این هفته‌ها کسب کرده هر چند بر روی کاغذ شانس بالایی برای شکست تیم قدرتمند پایتخت ندارد، اما امیدوار است تهران را بدون امتیاز ترک نکند. شاگردان میرحسینی با هفت برد و ۱۹ امتیاز در رده هفتم قرار دارند ،  ولی با توجه به فاصله خوب با تعقیب کننده‌ها در صورت باخت جایگاه آنها تغییر نمی‌کند.

در دیگر دیدار همزمان رعد پدافند کاشان قعرنشین جدول رده‌بندی(با یک برد و چهار امتیاز) در سالن هفت مهر رو در روی شهرداری ارومیه قرار می‌گیرد. پس از نشستن فرهاد نفرزاده برروی نیمکت تیم کاشان، این تیم در دو هفته‌ گذشته بازی‌های خوبی را ارائه داده و حتی در بازی قبل در اردکان توانست اولین امتیاز میدان خود را در لیگ کسب کند. در مقابل، شهرداری ارومیه که در این فصل اصلا حال و روز خوشی ندارد، با پنج برد و ۱۷ امتیاز در رده نهم قرار دارد. هر چند شهرداری هفته‌ قبل را با پیروزی پشت سر گذاشت، اما با توجه به روزهای پر نوسان شاگردان خداپرست، در برابر تیم این روزها آماده کاشان نیز می‌توان منتظر خلق شگفتی از سوی رعدی‌ها بود.

در آخرین دیداری که از ساعت ۱۵ انجام می‌شود در شهرآورد شمال کشور، تیم ساری ۲۱ در سالن شهید رسول حسینی از کاله مازندران میزبانی می‌کند. تیم ساری ۲۱ که پس از کش و قوس‌های فراوان از هفته‌ گذشته کمی رنگ آرامش را به خود دیده و حتی کم مانده بود در هفته‌ قبل در ارومیه، شهرداری را شکست دهد اما در ست پنجم قافیه را واگذار کرد، در حال‌ حاضر با چهار برد و ۱۲ امتیاز در رده دهم قرار دارد، اما در صورت تکرار شکست دور رفت برابر کاله و پیروزی‌ هاوش به انتهای جدول نزدیک می‌شود. کاله مازندران هم که پس از چند هفته‌ پیروزی ترمزشان خیلی بد موقع توسط شمس در هفته‌ گذشته کشیده شد با ۲۳ امتیاز در رده پنجم قرار دارد، اما شاگردان عطایی می دانند که در صورت دومین شکست متوالی‌شان در دور برگشت و پیروزی حریفان شاید تا رده پنجم پایین بیایند.

در ادامه رقابتها و از ساعت ۱۷ در سالن شهید اقدمی شهرداری تبریز از تیم شمس تهران پذیرایی می‌کند. نبرد بین تیم‌های دوم و هشتم جدول رده‌بندی از جنبه‌های مختلفی حساسیت‌های خاص خودش را دارد، چرا که هر دو تیم با توجه به پیروزی‌های روحیه بخش در هفته‌ گذشته بسیار با انگیزه‌اند و از سوی دیگر می‌توان در انتظار درخشش یاران جوان شمس برابر با تجربه‌های تبریز بود. شاگردان محمد وکیلی که پس از کسب ششمین بردشان برابر کاله نشان داده‌اند، می‌توانند برابر هر حریفی دست به کارهای بزرگ بزنند، امیدوارند در تبریز شکست دور رفت را جبران کنند.

از سویی شاگردان عادل بناکار با یازده برد و ۲۸ امتیاز در رتبه دوم ایستاده‌اند، اما با توجه به نزدیکی امتیازات به این برد خانگی نیاز مبرم دارند.

اما مهم‌ترین دیدار هفته‌ پانزدهم از ساعت ۱۷:۳۰ در خانه والیبال آغاز می‌شود و تیم‌های رده دومی پیکان تهران و رده سومی سایپا تهران به مصاف هم می‌روند.

خودروسازان پایتخت هر چند با ۲۸ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند، اما از یک سو به دلیل شکست در دیدارهای هفته‌ قبل برابر رقیبان امیدوارند با پیروزی در این دیدار بازگشت قدرتمندی به لیگ داشته باشد. شاگردان پیمان اکبری که برابر بانک سرمایه بسیار سخت شکست خوردند از یک سو در پی تکرار برد دور رفت هستند و از سوی دیگر باید آگاه باشد چرا که در صورت باخت باید رده سوم را به رقیب نارنجی پوش تحویل دهند. سایپا هم که با ۹ برد نزدیک‌ترین تعقیب کننده پیکان است، می داند که با پیروزی با هر نتیجه‌ای به رده سوم می‌رسند.

در آخرین دیدار هم شهرداری ورامین در سالن المپیک مهمان‌ هاوش گنبد است. محمد ترکاشوند در سه هفته‌ قبل که بر روی نیمکت هدایت ورامینی‌ها نشسته نشان داده است که راه و رسم پیروزی در بازی‌های را خوب می داند و پیروزی برابر بانک سرمایه و سایپا این مدعا را اثبات می‌کند.

شهرداری ورامین با هفت برد و ۲۳ امتیاز تیم شش جدول رده‌بندی است و منتظر لغزش کاله و صعود به جایگاه پنجم است. در مقابل، هاوش گنبد که پس از جذب بازیکنان جدید امیدوار به کسب نتایج خوب در دور برگشت بود هنوز به هماهنگی کامل نرسیده و با چهار برد در رده یازدهم قرار دارد.

برنامه کامل دیدارهای هفته‌ پانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

بانک سرمایه – خاتم اردکان (ساعت ۱۵، خانه والیبال)

رعد پدافند کاشان – شهرداری ارومیه (ساعت ۱۵، سالن هفت مهر)

ساری ۲۱ – کاله مازندران (ساعت ۱۵، سالن شهید رسول حسینی)

شهرداری تبریز – شمس تهران (ساعت ۱۷، سالن شهید اقدمی)

سایپا تهران – پیکان تهران (ساعت ۱۷:۳۰ ، خانه والیبال)

هاوش گنبد – شهرداری ورامین (ساعت ۱۷:۳۰، سالن  المپیک)

برچسب‌ها