یزد - مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد،بدون حضور مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده اجازه تولید و ارائه خدمات را ندارند.

هرگونه تولید استاندارد بدون حضور مدیر کنترل کیفیت غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین ماجدی اردکانی با بیان این خبر اظهارداشت: امروزکه اغلب کارخانه های کاشی استان به واسطه رکود در صنعت ساختمان و عدم دستیابی خوب به بازارهای صادراتی ،علی رغم داشتن آخرین فناوری مجبور به تولیدی پایین تر از ظرفیت خود هستند،صاحبان این صنعت از فرصت خوبی جهت کیفی سازی محصولات خود برخوردار هستند،که در این راستا نقش برجسته مدیران کنترل کیفیت می تواند چاره ساز باشد.

وی افزود: دراستان یزد حدود ۷۵۰ مسئول کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی با ما همکاری دارند،که باید ارزش کار آن ها دانسته شودو از آنجا که نقش واسط بین تولید کننده و استانداردرا ایفا می نمایند،ضروری است که از امنیت شغلی لازم هم برخوردار باشند،که متاسفانه برخی از واحد های تولیدی این موضوع را برنمی تابند.

این مسئول تصریح کرد: بر این اساس اگر احساس شود در واحدهای تولیدی به خدمات مدیر کنترل کیفیت بها ی لازم داده نمی شود،آن واحد زیر ذره بین استاندارد رفته و کنترل های کیفی مضاعف صورت می گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در استان یزد اختلاف بین مدیران کنترل کیفیت و صاحبان صنایع و خدمات اندک است ولی ذکر این نکته ضروری است که کنترل رعایت ضوابط و مقررات از اولویت های کاری ما می باشد.

ماجدی افزود: از افتخارات ما این است که پشتیبان تمام قد مدیران کنترل کیفیت در چهارچوب ضوابط و مقررات هستیم و از صاحبان صنایع و خدمات می خواهیم اگر مشکلی با مدیران کنترل کیفیت دارند از همان ابتدا موضوع را با این اداره کل در میان بگذارند.

برچسب‌ها