با تأکید بر سهولت ایجاد رابطه تعاملی با مخاطبان و پاسخگویی به نیازهای آنان در سطوح مختلف پیام‌رسان‌های متنوع بومی ایجاد شده است. پیام‌رسان‌هایی که امید می‌رود با برنامه‌هایی آرام و پیوسته بتواند نقش خود را در جامعه ایرانی پررنگ‌تر کند. شاید مرور آن‌ها برای شما نیز خالی از لطف نباشد:

پیام‌رسان‌های بومی جایگزین تلگرام

قدس آنلاین-با تأکید بر سهولت ایجاد رابطه تعاملی با مخاطبان و پاسخگویی به نیازهای آنان در سطوح مختلف پیام‌رسان‌های متنوع بومی ایجاد شده است. پیام‌رسان‌هایی که امید می‌رود با برنامه‌هایی آرام و پیوسته بتواند نقش خود را در جامعه ایرانی پررنگ‌تر کند. شاید مرور آن‌ها برای شما نیز خالی از لطف نباشد:

*سروش

پیام‌رسان سروش علاوه بر امکان چت فردی و گروهی، امکانات دیگری همچون تماس صوتی، ایجاد کانال، پرداخت قبض، خرید شارژ آسان و پرداخت پول را به کاربران خود می‌دهد.

*آی‌گپ

آی‌گپ، جزو یکی از پرسرعت‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان بومی است. پیام‌های ارسالی و دریافتی، چه در چت‌های خصوصی و چه در گروه‌ها یا کانال‌ها از امنیت بالایی برخوردار است. از دیگر قابلیت‌های آی‌گپ تماس صوتی است. با این قابلیت می‌توانید به صورت کاملاً رایگان و نامحدود در محیطی امن با دیگر دوستانتان تماس برقرار کنید.

*بیسفون

شبکه پیامرسان بومی «بیسفون» یک پیام‌رسان ایرانی با استیکرها و شکلک‌های نرم‌افزاری بسیار جذاب و در سطح استانداردهای جهانی است. رنگ‌بندی مناسب بصورت رنگ‌های زنده، چیدمان منظم اجزای صفحه، آیکن‌های مناسب، جلوگیری از بکارگیری جزئیات و شلوغی و همچنین فونت مناسب را نیز می‌توان از مزیت خوبی این نرم‌افزار دانست.

*گپ

گپ تمامی امکانات یک مسنجر استاندارد را داراست. می‌توانید با گپ مانند تمامی نرم‌افزارهای معرفی شده، عکس و تصویر برای دوستان خود بفرستید. موقعیت مکانی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، پیام صوتی ارسال کنید، گروه بسازید و… می‌توانید در گپ حریم خصوصی خود را کنترل کنید.

*ساینا

اپلیکیشن چت «ساینا» علاوه بر قابلیت‌هایی که شبکه اجتماعی موبایلی دارند، مزیت تماس به تمامی خطوط تلفنی ثابت و همراه در جهان را دارد. امکان تبادل پیام گروهی از دیگر ویژگی‌های اولیه این اپلیکیشن است. علاوه بر آن، داشتن بازار استیکر، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند از استیکرهایی که خودشان طراحی کرده‌اند هم استفاده کنند.

*دیالوگ

دیالوگ دارای زبان فارسی نیز بوده و با آن در محیطی فارسی می‌توانید به چت با دوستان‌تان بپردازید. دارای امکاناتی مانند ارسال پیام، صدا، عکس و سایر فایل‌ها با سرعتی بسیار بالا، مشاهده موقعیت خود و دوستان روی نقشه گوگل به زبان فارسی، قابلیت ایجاد چت روم عمومی و… است.

*انار

تنها برنامه‌ای که تمامی امکانات یک شبکه اجتماعی را دارد، انار است. البته خبری از تماس صوتی و تصویری نیست. شاید بتوان آن را شبیه به لاین دانست که می‌توانید با دوستان خود و بقیه اناری‌ها چت کنید و یا پست بگذارید و پست‌های دیگران را لایک کنید.

*ای‌چت

ای‌چت یکی از پیشرفته‌ترین چت روم‌های فارسی است که هم از طریق رایانه و لپ تاپ قابل استفاده می‌باشد و هم از طریق انواع تبلت، گوشی موبایل و کلیه گجت‌های اندرویدی.

امکانات عمومی این چت روم گفت‌وگوی(متنی، صوتی، تصویری)، گفت‌وگو در اتاق‌های عمومی، گفت‌وگو بصورت دو نفره یا چند نفره، سرعت بسیار بالا، امکان پلی کردن آهنگ در محیط روم و... است.

*ندافون همراه

ندافون همراه، برنامه‌ای برای ایرانیانی است که با استفاده از سرویس ندافون می‌خواهند با خارج از کشور تماس بگیرند. با استفاده از این برنامه شماره‌گیری بسیار آسان‌تر شده است. با آن به راحتی به آخرین تماس‌ها و شماره‌گیری سریع دسترسی دارید.

*سلام

شبکه اجتماعی موبایلی کاملاً ایرانی «سلام» با قابلیت گرافیکی بالا، سرعت ارسال داده‌ها اعم از عکس و فیلم و پیام، به صورت توأمان توانایی‌های تلگرام و اینستاگرام را دارا می‌باشد. همچنین دارای بخش‌های مختلف گفت‌وگوی خصوصی، چت گروهی، اشتراک گذاری تصاویر، امکان کمپین سازی و هشتک‌گذاری، جست و جو در بین کاربران، تگ‌ها و ده‌ها قابلیت دیگر را دارد.

*فانوس

این نرم‌افزار موبایلی بومی ویژه چت، توانایی ارسال پیام‌های متنی و همچنین فایل‌های صوتی و تصویری و فیلم را دارد. از ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی کاربر پسند و همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران اشاره کرد.

*نزدیکا

«نزدیکا» مانند اینستاگرام یک شبکه اجتماعی چند رسانه‌ای است. مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، در نزدیکا هم می‌توانید تصاویر را لایک کنید. یا پست متنی یا تصویری خود را بدون موضوع روی تایملاین عمومی اپ یا به طور خصوصی فقط برای دوستان خود بفرستید.

*ابرک

پیام‌رسان ابرک تضمین می‌کند عکس ها، پیام‌ها و ویدیوهای ارسالی در سریع‌ترین زمان ممکن به دست دوستان برسد.

مهمترین ویژگی‌های ابرک را می‌توان به حجم بسیار پایین، سرعت بالا حتی با اینترنت ضعیف، رنگ بندی، طراحی شاد و مصرف اینترنت بسیار پایین اشاره کرد.

*قاصدک

مزیت این نرم‌افزار، داشتن تالار گفت‌وگو است. در این تالار افراد به صورت مجازی با هم در ارتباط خواهند بود. هیچ شماره‌ای از افراد قابل رویت نیست و هیچ فایلی در سرور این پیام‌رسان ذخیره نمی‌شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها