بی نتیجه ماندن جلسه شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران شکست فوق العاده سنگینی برای دولت آمریکا به شمار می رود بنحوی که می توان گفت آبروریزی بزرگی برای آمریکاست. اروپایی ها در بر هم زدن برجام با آقای ترامپ همکاری نکردند ، از سوی دیگر ترامپ تلاش کرد تا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کند که با اعتراض کل جهان درمجمع عمومی سازمان ملل متحد مواجه شد.

آمریکا به دنبال بدعت گذاری علیه حکومت های مخالف خود در شورای امنیت سازمان ملل است/بی نتیجه ماندن جلسه شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی شکست فوق العاده سنگینی برای دولت آمریکا بود

قدس آنلاین- دکتر عماد آبشناس کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا به دنبال بدعت گذاری تازه ای علیه کشورهای مخالف خود در شورای امنیت سازمان ملل است به خبرنگار قدس آنلاین گفت : قوانین و مقررات سازمان ملل و اساسنامه سازمان ملل دخالت در امور داخلی کشورها  را رد می کند بنابراین نشکیل جلسه علیه اعتراضات داخلی ایران که به اغتشاش تبدیل شد هیچ ضرورتی نداشت چرا که آمریکا در پی گذاشتن بدعتی جدید در شورای امنیت سازمان ملل بود. ترامپ درنظر دارد دراین بدعت جدید کشورهایی که از نظر سیاسی با آمریکا در تضاد هستند را مخالف خوانده و با هر تحرکی در سازمان ملل و از شورای امنیت علیه آنها استفاده ابزاری کند.

وی با تاکید بر حمایت دولت های استکباری از تداوم اغتشاش درایران خاطر نشان کرد: پر واضح است از زمان روی کار آمدن ترامپ در راس دولت ایالات متحده آنها به دنبال ترفندی برای زیر پا گذاشتن برجام هستند تا یا از برجام خارج شوند یا با اعمال فشارهای اقتصادی علیه مردم ایران، دولت را وادار به پذیرش خواسته های بیشتری کنند. بدیهی است تظاهرات مردم درایران درابتدای امر به دلیل مشکلات و خواسته ها و مطالبات به حق اقتصادی بود که متاسفانه با فتنه انگیزی و حمایت  بیگانگان از مسیر اصلی خود خارج شد و با به آتش کشیدن اموال عمومی و  وارد کردن خسارت به بیت المال از روال عادی یک اعتراض مدنی خارج شد لذا از همان ابتدا مشخص بود که دشمن با نقشه و برنامه به دنبال سوء استفاده از این بلواست.

 آبشناس دراین باره افزود: آمریکا و هم پیمانانش به دنبال برگزاری شویی علیه ایران ازطریق کانال شورای امنیت ایران بودند به نحوی که رسانه های غربی و رسانه های ایرانی تحت نظر غرب در خارج از کشور به شدت با پوشش دادن اخبار و غلو و بزرگ نمایی آن نشان دادند که سناریو و توطئه جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران به شکل منسجم در کار است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان با تاکید بر شکست مفتضحانه آمریکا در شورای امنیت اظهار داشت: بی نتیجه ماندن جلسه شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران شکست فوق العاده سنگینی برای دولت آمریکا به شمار می رود به نحوی که می توان گفت آبروریزی بزرگی برای آمریکاست. اروپایی ها در بر هم زدن برجام با آقای ترامپ همکاری نکردند، از سوی دیگر  ترامپ تلاش کرد تا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کند که با اعتراض کل جهان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مواجه شد. به نظر می رسد آمریکا درصدد بود که این بار بعد از شکست های قبلی شورای امنیت را به عنوان زمین بازی خود علیه جمهوری اسلامی ایران انتخاب کند که این بار هم با وارد شدن شکست فوق العاده سنگینی مغلوب سیاسی بازی های کثیف خود شد. بی شک هنگامی که بیش از ده کشور در برابر  آمریکا رای می دهند بیانگر شکست مفتضحانه دیگری در عرصه سیاست خارجی آمریکا است.

برچسب‌ها