کرج- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از روند پیگیری استقرار نیروگاه انرژی خورشیدی در کارگروه اقتصادی این استان خبر داد.

نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در البرز احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عبادالله کامکار در پنجمین جلسه کارگروه توسعه اقتصادی استان که پیش از ظهر امروز یکشنبه برگزار شد اظهار کرد: برای اجرای این طرح در بدو امر اراضی ۲۰۰ هکتاری پیش بینی شده است.

معاون استاندار افزود: در خصوص وضعیت پروژهای مزرعه خورشیدی مقرر شد اداره کل منابع طبیعی در فاز اول مختصات ۲۰۰ هکتار را به شرکت توزیع برق اعلام تا این شرکت نیز استعلام های لازم را در خصوص پست و سایر موارد انجام و ظرف یک هفته به مرکز خدمات سرمایه گذاری اعلام کند.

وی تصریح کرد:  همچنین مقرر شد ۲۰۰ هکتار زمین تعیین شده برای احداث نیروگاه های خورشیدی جمعا با ظرفیت ۱۰۰ مگا وات باشد و بهره بردار می تواند هم متقاضی سرمایه گذاری داخلی و هم متقاضی سرمایه گذاری خارجی باشند.

کامکار تصریح کرد: اولویت با کسانی است که برای طرح های سرمایه گذاری خارجی در مرکز خدمات سرمایه گذاری و برای طرح های سرمایه گذاری داخلی در پارک علم و فناوری و شرکت توزیع برق استان در خواست اولیه خود را ارایه کرده اند.

معاون استاندار افزود: به منظور بررسی بیشتر این موضوع مقرر شد جلسه ای با حضور کارشناسان پارک علم و فناوری، اداره کل منابع طبیعی، شرکت توزیع نیروی برق استان، شرکت برق منطقه ای تهران و مرکز خدمات سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری برگزار و نتایج به مرکز خدمات سرمایه گذاری اعلام تا در جلسه آتی کار گروه انرژی های تجدید پذیر ارائه و بررسی شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد ۷۰۰ الی ۸۰۰ هکتار زمین در اشتهارد به منظور توسعه سرمایه گذاری در سایر بخش های مرتبط با نیروگاه های خورشیدی توسط اداره کل منابع طبیعی اعلام و مختصات زمین جهت بررسی به شرکت توزیع برق استان ارسال شود.

برچسب‌ها