زمانی که رئیس جمهور کشور جعلی صهیونیستی برای حق آزادی بیان مردم ایران و لزوم مبارزه با فساد مالی دولت مردان ایرانی ویدئوکلیپ درست میکرد، دقیقا در همان روزها و ساعت ها شهروندان این رژیم غاصب صهیونیستی در اعتراض به پرونده های متعدد فساد مالی خود او در خیابان های تل آویو تظاهرات می کردند و پلاکاردهایی معترضانه خود را بالا می بردند.

قدس آنلاین- زمانی که رئیس جمهور کشور جعلی صهیونیستی برای حق آزادی بیان مردم ایران و لزوم مبارزه با فساد مالی دولت مردان ایرانی ویدئوکلیپ درست میکرد، دقیقا در همان روزها و ساعت ها شهروندان این رژیم غاصب صهیونیستی در اعتراض به پرونده های متعدد فساد مالی خود او در خیابان های تل آویو تظاهرات می کردند و پلاکاردهایی معترضانه خود را بالا می بردند.  
البته سابقه فساد مالی نتانیاهو و خانواده اش تنها به دوره جاری مسئولیت وی باز نمی گردد. دردوره قبلی نخست وزیری وی نیز پرونده فساد مالی او موضوع مورد پیگیری ساکنان رژیم صهیونیستی بود. بنا بر همین موضوع بود که ایهود باراک، آریل شارون و ایهود اولمرت انتخاب های جایگزین برای تصدی این پست در رژیم صهیونیستی محسوب می شدند.  

اما نکته عجیب این پرونده زمانی بروز می کند که به تماشای نمایش وقاحت آمیز بنیامین نتانیاهو در برابر لنز دوربین می نشینید. او در شرایطی برای مردم ایران نسخه آزادی و مبارزه با فساد دولتی را میپیچد که خودش نه تنها از این اتهام مبرا نشده است که هر روز در دادگاهی جدید در این رژیم محکوم شناخته می شود.  

اعتراض عمومی به فساد مالی بنیامین نتانیاهو

در همین زمینه هزاران نفر از مردم در میدان مرکزی شهر تل آویو با سردادن شعارهایی خواستار کناره گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مقامش شدند. مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود «نتانیاهو باید به زندان برود» و همچنین «ما به نتانیاهو می گوییم که به خانه برگرد» خشم خود را نشان دادند. این پنجاه و هشتمین تظاهرات علیه فساد مالی بنیامین نتانیاهو از دسامبر گذشته میلادی بود که در تل آویو برگزار شد.

تجمع اعتراضی برای برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تسریع در روند تحقیقات فساد وی، از چند ماه پیش در تل‌آویو و دیگر مناطق اشغالی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

پیشینه فساد در راس قدرت رژیم صهیونیستی

مهمترین پرونده فساد مالی که درباره نتانیاهو مطرح می‌شود، دریافت یک میلیون دلار از «آرناود میمران» مفسد اقتصادی فرانسوی است که گفته می‌شود برای تبلیغات نخست وزیری نتانیاهو هزینه شده است. نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی به علت خرید سه فروند زیردریایی از آلمان هم به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مورد بازجویی قرار گرفته است. نتانیاهو متهم است که نزدیکانش در قرارداد خرید زیردریایی از آلمان، حق کمیسیون میلیونی دریافت کرده اند.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ۶۰ تا ۶۳ درصد از صهیونیست‌ها خواهان کناره‌گیری نتانیاهو هستند.  پلیس رژیم اسرائیل احتمالا تا اوایل ژانویه ۲۰۱۸، علیه بنیامین نتانیاهو اعلام اتهام خواهد کرد. در این تظاهرات که ششمین هفته خود را سپری می کند، معترضان پلاکاردهایی با نوشته «فاسدان به خانه بروید»  در دست داشتند. تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای دیگر فلسطین اشغالی از جمله «حیفا» و «عفوله» در اعتراض به این فسادها انجام شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون چند مرتبه به اتهام فساد مالی بازجویی شده است. پلیس چند ماه قبل - از نتانیاهو در دو مورد بازجویی کرده بود که اولین بازجویی مربوط به دریافت رشوه چند میلون دلاری از بازرگانان داخلی و خارجی بود.

تاکنون به اتهام فساد اخلاقی و مالی بسیاری از مسئولان ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی ازجمله «موشه کتساو»  رئیس سابق رژیم و «ایهود اولمرت»  نخست وزیر سابق این رژیم از سمت خود برکنار یا روانه زندان شده اند.

واکنش نتانیاهو به اعتراضات مردمی

اما در واکنش به این حجمه افکار عمومی، نتانیاهو تنها درصفحه فیسبوک خود نوشت: هنگامی که رونی الشیخ فرمانده پلیس شد متعهد شد که هیچگونه اقدام غیرقانونی نخواهد داشت پلیس اقدام به توجیه اتهام نخواهد کرد.اقدامات غیرقانونی مانند سونامی شده و تعهد به عدم توجیه اتهام درباره اتهام های احتمالی به فراموشی سپرده شد درحالی که این امر را یک کمپین رسانه ای علیه خود دانست و آن را محکوم کرد.در همین زمینه نیز رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند پلیس قصد دارد بعد از پایان تعطیلات یهودیان، ۴ بار از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازجویی کند.سارا نتانیاهو همسر وی نیز چند بار به خاطر سوءاستفاده از اموال دولتی و هزینه کردن بودجه کابینه برای مصارف شخصی، مورد بازجویی قرار گرفته و به زودی حکمی درباره او صادر می شود. طبق سندی که به تازگی منتشر شده، مقامات قضائی اکنون مدتی‌ست از یکی از مشاوران پیشین نخست وزیر سرگرم تحقیق هستند. این امکان وجود دارد که آری هاروف، از مشاوران اصلی نتانیاهو برای شهادت به دادگاه احضار شود.هاروف در کابینه نتانیاهو مسئول امور مالی و دریافت اعانات بود و این امر را به شکل محرمانه انجام می‌داد.

یکی از مشاوران پیشین نخست وزیر در این باره گفته است، چنانچه آری هاروف زبان باز کند، ولوله سیاسی به پا خواهد شد.در برابر، یکی از سخنگویان نتانیاهو می‌گوید در اسناد هیچ چیز تازه‌ای نیست و تمام آن تهمت‌های واهی و بی‌پایه است

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها