کرمان - بررسی واحدهای فعال صنعتی استان و تلاش برای توسعه و ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی پایدار ظرف سه سال آینده در حال انجام است.

تلاش برای ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی پایدار در کرمان ظرف سه سال آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، به منظور بررسی نحوه فعال نمودن واحدهای نیمه فعال و غیرفعال صنعتی و ایجاد فرصت های شغلی جدید، جلسه ای صبح دوشنبه به ریاست استاندار کرمان تشکیل و صورتجلسه ای تهیه و تنظیم شد.

در این صورتجلسه مقرر گردید کمیته ای به مسئولیت اتاق بازرگانی و با مشارکت سازمان های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان، شرکت شهرک های صنعتی و دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری نسبت به شناسایی واحدهای صنعتی نیمه فعال و غیرفعال در سطح استان اقدام و دلیل وضعیت فعلی آن ها مشخص شود.

بر اساس این گزارش این کمیته موظف است نسبت به بررسی واحدهای فعال صنعتی استان اقدام و واحدهایی که امکان توسعه و ایجاد تولید و فرصت های شغلی جدید را دارند، مشخص نموده و یکصد و پنجاه هزار فرصت شغلی پایدار را ظرف سه سال آینده ایجاد کند.

همچنین مقرر گردید اتاق بازرگانی، کارآفرینانی را که بتوانند با اجرای طرح های صنعتی و معدنی مشخص در سطح استان طی مدت زمان قابل قبول فرصت های شغلی جدید و پایدار ایجاد نمایند را تا پایان سال جاری به استانداری معرفی کنند.

مرکز الکترونیکی پایش فضای کسب و کار استان تا ۱۵ روز آینده فعال شود

استاندار کرمان در این جلسه خواستار تسریع در روند صدور مجوزهای سرمایه گذاری و همچنین فعال شدن مرکز الکترونیکی پایش فضای کسب و کار استان تا ۱۵ روز آینده شد.

علیرضا رزم حسینی با تاکید براینکه بخشی از نارضایتی های مردمی بدلیل عملکرد دستگاه های اجرایی است، گفت: کلیه دستگاه های اجرایی باید برای توسعه استان اتحاد بیشتری داشته باشند و در این راستا اتاق بازرگانی نیز همکاری های لازم را انجام دهد.

وی پنجره واحد سرمایه گذاری استان را در ارتقای فضای کسب و کار خلاصه کرد و گفت: استان کرمان را باید با مقدوراتش ساخت و دولت و وزرا به این امر اعتقاد دارند و برای تفویض اختیارات به استان کرمان اعلام آمادگی کردند که در این راستا جلسه ای در هفتم بهمن ماه در پایتخت برگزار خواهد شد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی کرمان به عنوان مسئول راه اندازی پنجره واحد مجازی، سیستمی را طراحی و راه اندازی کند تا متقاضیان سرمایه گذاری بتوانند با ورود به سامانه و ثبت اطلاعات و مدارک خواسته شده، پس از زمان مشخصی کلیه مجوزهای لازم را دریافت نموده و کار اجرایی را آغاز کنند.

رزم حسینی راه اندازی پنجره واحد مجازی را مستلزم همکاری کلیه دستگاه های اجرایی استان با اتاق بازرگانی دانست و افزود: مرکز الکترونیکی پایش فضای کسب و کار استان باید بر اساس الگوی دولت، توسط اتاق بازرگانی با نظارت اداره کل جذب سرمایه گذاری استانداری طی پانزده روز آینده فعال شود.

وی به بررسی راه کارهای کوتاه نمودن فرآیند جذب سرمایه گذاری پرداخت و پنجره واحد سرمایه گذاری را گیشه ای در جذب بیشتر سرمایه گذاران دانست و خاطرنشان کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری فیزیکی با حضور مدیران و نمایندگان تام الاختیار دستگاه ها به منظور تسریع در فرآیند ضروری سرمایه گذاری روزهای سه شنبه هر هفته در محل اداره کل جذب سرمایه گذاری استانداری تشکیل شود.

برچسب‌ها