زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کلیه استانهای کشور به مناطق معین استان تهران در هنگام زلزله احتمالی تقسیم و استان سیستان و بلوچستان به عنوان معین دوم منطقه ۶ تهران انتخاب شده است.

سیستان و بلوچستان به عنوان استان معین دوم منطقه ۶ تهران انتخاب شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان امروز سه شنبه با هدف بررسی پیرامون «برآورد نیازمندیهای منطقه ۶ تهران براساس سناریوی وقوع زلزله با بزرگای ۷/۶ ناشی از گسل ری»تشکیل جلسه داد.

باقر کرد در این جلسه اظهار داشت : کمیته ای به نام «کمیته معین منطقه ۶ تهران در هنگام حوادث احتمالی» با حضور نماینده ویژه هریک از دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران در استانداری تشکیل می شود.

وی مهمترین مسئله برای امداد رسانی در شهر تهران را مسیریابی و تردد عنوان کرد و گفت : شهر تهران به دلیل دارا بودن ساختمانهای عظیم شرایط استثنایی برای خدمات رسانی و پشتیبانی دارد و خدمات رسانی در شرایط بحرانی احتمالی کار دشواری است لذا آمادگی و هماهنگی بیشتری را می طلبد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: لازم است افراد هدایت کننده این تیم ضمن آشنایی قبلی با نقشه و موقعیت مکانی با شهردار و مسئولین منطقه ۶ تهران نشست هایی داشته باشند و اطلاعاتی از نقاط حساس این منطقه به دست آورند.

وی افزود: درکمیته باید به طور دقیق امکانات و توانمندیهای هر یک از دستگاههای اجرایی جهت استفاده در هنگام بروز بحرانهای احتمالی مشخص شود.

این مقام مسئول یادآورشد : تیم تدارکات و پشتیبانی حیاتی انسانها نیز باید با استفاده از تجربیات و مدلسازی از امدادرسانی در نقاط زلزله زده غرب کشور آمادگی لازم را برای کمک به آسیب دیدگان احتمالی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در بخش دیگر سخنانش به مبحث تاب آوری شریانهای حیاتی در مواقع بحران پرداخت و افزود : یکی از شریانهای اساسی حیاتی که باید در هنگام بروز حوادث احتمالی تاب آور شود، مسکن است.

وی با اشاره به اینکه در زلزله اخیر مناطق غربی کشور متاسفانه بیشترین خسارات حیاتی ، مسکن بود؛ گفت: برنامه تاب آوری مساکن استان با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران، سازمان نظام مهندسی ، بنیاد مسکن ، NGO ها و کمیته امداد حضرت امام (ره) با هدف بررسی تاب آوری منازل مسکونی شهروندان عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

باقرکرد افزود : در این طرح مهندسین مربوطه منازل مسکونی را از نظر مقاوم سازی بررسی و نواقص را به مالک اعلام می کنند؛ تا مالک نسبت به رفع نواقص و ایمن سازی منزل مسکونی خویش اقدام کند.

برچسب‌ها