گیلان-نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رسیدگی به مسائل جاده‌های استان گیلان تأکید کرد و گفت: راه آهن استان گیلان باید هر چه زودتر تکمیل شود.

راه آهن استان گیلان هر چه سریعتر به شبکه سراسری ریلی کشور وصل شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی جعفرزاده در دیدار با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: ابتدا از تلاش‌ها و رسیدگی‌های وزیر راه و شهرسازی به مسائل این وزارتخانه قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود ۴۰ درصد جمعیت گیلان در شهر رشت ساکن هستند و این ضرورت ایجاب می‌شود که به مسائل این شهر در ابعاد مختلف بیشتر توجه شود.

وی با اشاره به ترافیک شهر رشت گفت: باید زیرساخت‌های رشت تقویت شده و ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ارتقاء یابد. همچنین یکی دیگر از مسائل شهرستان رشت بحث رسیدگی به مسائل زباله‌های شهری است.

جعفرزاده ادامه داد: راه آهن استان گیلان بایدهر چه سریعتر به شبکه سراسری ریلی کشور وصل شود و جاده‌های این شهرستان تعریض شود، همچنین مسائل مسکن مهر شهرستان رشت مورد رسیدگی قرار گیرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این نشست گفت: دغدغه‌هایی که در این جلسه از سوی نماینده مردم رشت و شهردار و اعضای شورای شهر شهرستان رشت مطرح شد، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی  افزود: در کنار توسعه معابر شهری با توجه به موقعیت استان گیلان، باید در این استان حمل و نقل ریلی بیشتر توسعه یابد تا از فشار بر جاده ها کاسته شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: بحث بازآفرینی شهری نیز در شهرستان رشت باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

منبع :ایسنا

برچسب‌ها